Heb je een eigen website, maar lukt het maar niet om (meer) verkeer op je B2B website te krijgen? In deze blog geven we je 5 tips uit hoe je ervoor zorgt dat jouw mooie nieuwe B2B website de aandacht krijgt die het verdient.
Een juist ontwikkelde B2B website is een goed begin, maar zonder content is de website leeg en zijn bezoekers snel weer weg of weten ze helemaal niet dat je B2B website bestaat. Om dit te voorkomen is het delen van goede, relevante content essentieel. Start dus met bloggen of optimaliseer je landingspagina’s. Vaak weten we veel meer over producten en diensten, maar vergeten we dit te delen op de website. Loop je website nog eens kritisch na en stel jezelf de vraag: “Is er genoeg informatie op mijn website?”
Heb je een professionele B2B website laten maken, dan wil je natuurlijk wel dat zoveel mogelijk mensen deze kunnen vinden. Een gratis en zeer effectief middel is social media. Met social media breng je jouw ontwikkelde content onder de aandacht. Vergeet bij het plaatsen van deze content niet om relevante hashtags in te zetten en je lezers aan te sporen om te delen. Zo kunnen enthousiaste lezers jouw content verder delen met hun netwerk en spreek je een specifieke doelgroep aan door de inzet van hashtags. Win-win.
Misschien wel de grootste trend op dit moment is branding door video content. Tekst is natuurlijk een stuk minder leuk als je ook dezelfde informatie via een leuke video kunt krijgen. Bedrijven en bezoekers van jouw B2B website zijn steeds meer op zoek naar gemak. Een leuke video waarin een product wordt gepresenteerd is dan zeker een toevoeging. Het kan dus echt geen kwaad om een video te delen over evenementen, blogs of andere gebeurtenissen in je bedrijf en deze te delen op LinkedIn.
De juiste emotie opwekken bij een potentiële bezoeker is erg belangrijk. Hierdoor hoeft je positie in de ranglijsten niet het belangrijkste punt te zijn. Onderscheid jezelf van andere B2B websites in de zoekresultaten door een uitnodigende meta omschrijving. Activeer de potentiële klant door een uitdagende titel te schrijven. Hierdoor bevorder je het aantal personen die de keuze maakt om naar je B2B website te gaan.
Je kent het gevoel wel: je bezoekt een website, maar ziet een pagina vol grote stukken tekst. Waardoor je automatisch de website alweer verlaat. Het percentage bezoekers die direct de website weer verlaat noemen we bounce rate. Om dit te verlagen is het belangrijk dat alinea’s maximaal 6 regels lang zijn en duidelijk aangegeven wordt welke informatie belangrijk is voor de bezoeker.
We begrijpen dat je het als ondernemer al druk genoeg hebt. Wij helpen je daarom graag om ervoor te zorgen dat de juiste mensen jouw B2B website weten te vinden. Wil je een nieuwe B2B website laten maken? Ook dan kan je bij ons terecht. We helpen je met het gehele proces van A tot Z. Zo kan je heerlijk blijven ondernemen en je focussen op de dingen waar je echt mee bezig wilt zijn. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek!