Internetbureau AddVision
Internetbureau AddVision
Stationspark 980
3364 DA Sliedrecht
0184 42 44 00 - info@addvision.nl
De top bereiken met internet? Wij gaan tot het uiterste!

 
search

50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)

50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel - Home 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel - Home
Geschreven door Leonard op 17-07-2018 40% van de omzet in de B2B markt wordt gedreven of beïnvloed door de mobiele ervaring. Dit blijkt uit een onderzoek van Google in samenwerking met The Boston Consulting Group (BCG). Met de komst van de nieuwe generatie B2B kopers zal dit naar verwachting de komende jaren alleen maar blijven toenemen.

Leestijd: 5 minuten

40% van de omzet in de B2B markt wordt gedreven of beïnvloed door de mobiele ervaring. Dit blijkt uit een onderzoek van Google in samenwerking met The Boston Consulting Group (BCG). Met de komst van de nieuwe generatie B2B kopers zal dit naar verwachting de komende jaren alleen maar blijven toenemen.


Het gaat niet langer om alleen prijzen vergelijken

Waar vroeger het verkoopproces begon en eindigde met persoonlijk contact, gaat het nu voornamelijk om de mobiele ervaring die de B2B inkoper opdoet. De trend is dat persoonlijk contact pas een rol gaat spelen bij het sluiten van de aankoop. De nieuwe B2B inkoper vergelijkt niet langer alleen je prijzen met die van je concurrenten, maar hoe prettig en doeltreffend je mobiele presentatie is.

De helft van de B2B zoekopdrachten gaan via mobiel

Binnen de customer journey (de weg die de klant bewandeld vanaf het ontdekken van zijn behoeften tot de aankoop en aftersales) speelt de mobiele ervaring een steeds belangrijkere rol. Momenteel wordt 50% van B2B zoekopdrachten uitgevoerd via mobiel en naar verwachting zal dit alleen maar blijven stijgen. De onderzoekers verwachten dat in 2020 dit percentage zal zijn toegenomen tot 70%.

De tijd en gebruik van mobiel zal blijven toenemen

Niet alleen wordt verwacht dat het aantal zoekopdrachten zal blijven toenemen, maar ook de tijd dat een B2B koper via zijn mobiel werkt. Tegenwoordig is dat gemiddeld 2 uur per dag, in 2020 wordt verwacht dat dit zal toenemen tot 3 uur. Tevens is er de ontwikkeling zichtbaar dat er steeds meer gewerkt wordt op verschillende schermformaten en niet langer locatie gebonden.

20% snellere aankopen via mobiel

Uit het onderzoek blijkt dat het aankoopproces met 20% versneld kan worden via mobiel gebruik. Dit geeft een boost aan de omzet en zal de kosten verlagen. Toonaangevende bedrijven zien nu al het aandeel van hun omzet, dat door mobiel gebruik beïnvloed of gedreven wordt, steeds meer toenemen.

Tot slot: stijging van loyaliteit

Ik wil afsluiten met dit punt; loyaliteit. Het is gebleken dat 90% van de B2B kopers een herhaalaankoop zal doen bij een ‘superieure mobiele ervaring’. Daartegen gaf maar 50% van de ondervraagde aan een herhaalaankoop te doen bij een minder prettige mobiele ervaring. Een prettige en doeltreffende mobiele presentatie komt de loyaliteit van je kopers ten goede.

Is de mobiele presentatie van je bedrijf klaar voor de toekomst? Neem gerust contact met ons op, we denken graag met je mee!

Neem direct contact op
Vrijblijvend, binnen 24 uur een idee van de kosten.