Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)

17-07-2018 door Leonard

40% van de omzet in de B2B markt wordt gedreven of beïnvloed door de mobiele ervaring. Dit blijkt uit een onderzoek van Google in samenwerking met The Boston Consulting Group (BCG). Met de komst van de nieuwe generatie B2B kopers zal dit naar verwachting de komende jaren alleen maar blijven toenemen.


Het gaat niet langer om alleen prijzen vergelijken

Waar vroeger het verkoopproces begon en eindigde met persoonlijk contact, gaat het nu voornamelijk om de mobiele ervaring die de B2B inkoper opdoet. De trend is dat persoonlijk contact pas een rol gaat spelen bij het sluiten van de aankoop. De nieuwe B2B inkoper vergelijkt niet langer alleen je prijzen met die van je concurrenten, maar hoe prettig en doeltreffend je mobiele presentatie is.

De helft van de B2B zoekopdrachten gaan via mobiel

Binnen de customer journey (de weg die de klant bewandeld vanaf het ontdekken van zijn behoeften tot de aankoop en aftersales) speelt de mobiele ervaring een steeds belangrijkere rol. Momenteel wordt 50% van B2B zoekopdrachten uitgevoerd via mobiel en naar verwachting zal dit alleen maar blijven stijgen. De onderzoekers verwachten dat in 2020 dit percentage zal zijn toegenomen tot 70%.

De tijd en gebruik van mobiel zal blijven toenemen

Niet alleen wordt verwacht dat het aantal zoekopdrachten zal blijven toenemen, maar ook de tijd dat een B2B koper via zijn mobiel werkt. Tegenwoordig is dat gemiddeld 2 uur per dag, in 2020 wordt verwacht dat dit zal toenemen tot 3 uur. Tevens is er de ontwikkeling zichtbaar dat er steeds meer gewerkt wordt op verschillende schermformaten en niet langer locatie gebonden.

20% snellere aankopen via mobiel

Uit het onderzoek blijkt dat het aankoopproces met 20% versneld kan worden via mobiel gebruik. Dit geeft een boost aan de omzet en zal de kosten verlagen. Toonaangevende bedrijven zien nu al het aandeel van hun omzet, dat door mobiel gebruik beïnvloed of gedreven wordt, steeds meer toenemen.

Tot slot: stijging van loyaliteit

Ik wil afsluiten met dit punt; loyaliteit. Het is gebleken dat 90% van de B2B kopers een herhaalaankoop zal doen bij een ‘superieure mobiele ervaring’. Daartegen gaf maar 50% van de ondervraagde aan een herhaalaankoop te doen bij een minder prettige mobiele ervaring. Een prettige en doeltreffende mobiele presentatie komt de loyaliteit van je kopers ten goede.

Is de mobiele presentatie van je bedrijf klaar voor de toekomst? Neem gerust contact met ons op, we denken graag met je mee!

Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Leonard
Leonard | Online marketeer
Graag zet ik me voor je in om internet voor je bedrijf tot een succes te maken.Neem contact met mij op leonard@addvision.nl
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina