Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

68% meer aanvragen na AB test!

30-05-2014

Deel deze blog:

Stelt u zich eens voor dat u met slechts een kleine wijziging van uw website veel meer aanvragen binnen krijgt… Bij Epine Camerashop hebben we dit voor elkaar gekregen. Door het draaien van een AB-test konden we 68% meer aanvragen realiseren!

AB test voorbeeld

Links: oude versie, rechts: nieuwe versie contactformulier.

A/B testen – kleine wijzigingen met groot effect
Een perfecte manier om de impact van kleine wijzigingen te meten, is A/B-testen. Bij een A/B test worden twee versies van een webpagina vergeleken om te ontdekken welke beter presteert. Dat gebeurt door verschillende bezoekers de verschillende varianten te tonen. De statistieken bepalen vervolgens welke versie wint. De test draait dus om bewezen resultaat!

Wat kan je A/B testen?
Bijna alles op een website dat bezoekers beïnvloedt kan getest worden met een A/B-test. U kunt bijvoorbeeld denken aan de tekst of grootte van paginakoppen, verschillende afbeeldingen, korte of juist langere teksten en aan de plaats, tekst of opmaak van een call-to-action.

Om een succesvolle A/B test te doen, is het wel belangrijk dat de site voldoende bezoekers per week heeft en voldoende conversie. Als dat zo is, kunnen we een duidelijke hypothese opstellen,  de testperiode vaststellen en de A/B test instellen. Natuurlijk zorgen we ook voor een zorgvuldige interpretatie van de statistieken.   

 Benieuwd wat een A/B test voor uw webshop of –site kan betekenen? Neem dan contact op!

 De geheimen van een professionele webshop
27-09-2019 De geheimen van een professionele webshop
 Vacature: Online Marketeer
04-09-2019 Vacature: Online Marketeer
 Wees je concurrenten voor met jouw B2B webshop!
13-08-2019 Wees je concurrenten voor met jouw B2B webshop!
Deel deze blog: