Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

7 SEO fabels voor vindbaarheid in Google

19-12-2017 door Edwin

Er is een aantal factoren waarvan mensen vaak denken dat het de ranking van je website beïnvloedt en dat Google er grote waarde aan hecht. Maar wist je dat onderstaande dingen niet of nauwelijks van invloed zijn voor je ranking en dat Google er amper waarde aan hecht?

Seo fabels

Meta keywords

Laten we maar gelijk met een inkoppertje beginnen. Naast head titles en head description werd ook altijd veel gebruikgemaakt van de keywords. Deze werden altijd volgepropt met alle relevante zoektermen. In de begintijden van SEO was dit nog lucratief en werd dit tevens gewillig opgepakt door Google. Inmiddels zijn we wat jaren verder en doet Google al jaren niets meer met de meta keywords.

De onderliggende techniek

Er zijn verschillende technieken die de drijvende kracht van je code in de website of webshop kunnen zijn. Echter maakt het Google niet uit welke dit zijn. Zolang Google maar alle url’s kan benaderen en de content te zien krijgt die bezoekers ook te zien krijgen. Maakt je code de website traag, dan heb je wel een probleem.

Hosting

Dit is niet van directe invloed op jouw rankings in Google. Maar let op! Een trage website of eentje die regelmatig offline is zal het aanzienlijk slechter doen in Google.

Duizenden likes en shares

Heb je een goed lopend social media kanaal met duizenden volgers en veel interactie? Google kijkt hier niet naar om. Wat je wel kan helpen is dat vanaf dit kanaal veel mensen de website of webshop bezoeken wat de vindbaarheid ten goede kan komen.

De leeftijd van je website

Het maakt Google helemaal niets uit of je website nou uit het jaar 1999, 2004 of 2017 komt. Waar het bij Google om draait is de content van en of die content de bezoekers van de site echt helpt bij wat ze zoeken. Google kijkt naar de links, de autoriteit en de invloed van de website. Oudere websites of webshops hebben natuurlijk wel vaak het voordeel dat er meer links zijn. Echter, op het moment dat nieuwere sites goed worden bijgehouden, links actief worden opgezet en de content goed is voor de bezoekers, maakt het leeftijdsverschil tussen oudere en nieuwere sites voor Google helemaal niks uit.

Scheidingstekens in head titles

Iedereen die bezig is met zijn organische resultaten weet dat de head titles erg bepalend zijn. Maar hoe zit dat met scheidingstekens in je tekst? Hebben die verschillende impact in Google? Nee! Dit is slechts een persoonlijke kwestie. Of toch niet helemaal? Sommige scheidingstekens zouden een beter doorklikpercentage kunnen hebben. Iets wat wel impact heeft op Google.

Voorbeeld:

7 dingen waar Google niets mee doet – Internetbureau AddVision
7 dingen waar Google niets mee doet | Internetbureau AddVision
7 dingen waar Google niets mee doet : Internetbureau AddVision

Neem nou de onderste. Deze impliceert dat Google niets zou doen met Internetbureau AddVision. Dit zou je kunnen merken in het doorklik percentage. Onze voorkeur gaat in de meeste gevallen uit naar de bovenste twee voorbeelden.

Het gebruik van apps en services van Google

Je gebruikt netjes services van Google? De website heeft Analytics, Search Console en voor adverteren maak je gebruik van Adwords? Ook dit maakt voor Google geen enkel verschil; je zal er geen voordeel uithalen ten opzichte van concurrentie die alternatieven inzet.

Vandaag nog aan je vindbaarheid werken?

Er zijn nog genoeg zaken over die wel degelijk helpen voor de vindbaarheid. Werk vandaag bijvoorbeeld nog aan je interne links en versterk je positie in Google in een uurtje. 

Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Edwin
Edwin | Online Marketeer
De kracht van het internet benutten, daar help ik je graag mee! Om je webshop of website effectief in te zetten, ga ik voor je aan het werk met SEO, SEA en Social Media. Neem contact met mij op edwin@addvision.nl
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina