Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

Adverteren in Google (dienst uitgelicht)

12-12-2012

In dit artikel bieden we inzicht in de kansen die adverteren in Google u biedt, hoe de online beweging invloed heeft op winkeliers en lichten we een succesverhaal uit.

Waar is die consument nu?

Veel ondernemers hebben steeds meer het gevoel dat de consumenten door hun vingers glippen. Waar ze vroeger nog in een winkelstraat of in de Gouden Gids op ontdekkingsreis gingen, begint de zoektocht nu in Google.

Om zoveel mogelijk bezoekers in de winkel te trekken wordt een toplocatie dus steeds minder interessant, en een toppositie steeds interessanter. Wij realiseren voor u een toppositie in Google door middel van adverteren in Google.

Hoe werkt adverteren in Google?

Adverteren in Google werkt door middel van het programma Google Adwords. Hierin kunnen wij zoekwoorden, advertenties en een landingspagina instellen. Door middel van de zoekwoorden bepalen we waar u op gevonden mag worden, en door middel van de advertenties enthousiasmeren wij de bezoeker om naar uw landingspagina te navigeren.

Waar halen we de zoekwoorden vandaan?
Google heeft een zoekwoorden database beschikbaar gesteld voor adverteerders. Hierin kunnen we precies zien welke zoekwoorden interessant zijn door statistieken zoals:

  • Hoe vaak erop wordt gezocht (zoekwoordvolume);
  • Hoeveel concurrentie adverteert op het zoekwoord;
  • Hoeveel moeten we betalen voor een klik.

CPC (betalen per klik)
De meest gekozen optie om Google te betalen voor de bezoekers is “betalen per klik”. Voor iedereen die op een advertentie klikt wordt er geld van uw saldo afgeschreven. Hoe hoog dit bedrag is hangt af van de hoeveelheid concurrentie, de kwaliteit van uw website, kwaliteit van uw advertenties en de kwaliteit van de content op uw website.

Gericht adverteren
Google Adwords komt met veel geavanceerde mogelijkheden. Deze stellen adverteerders in staat om precies de bezoeker te targetten waarvan wij denken dat de kans groot is dat ze relevant zijn voor jullie producten of diensten. Voorbeelden van deze mogelijkheden zijn:

  • Regionale targetting;
  • Demografische targetting;
  • Apparaten uitsluiten (bijvoorbeeld mobiel);
  • Taal instellingen;
  • Advertentieweergave per uur van de dag;
  • In welk netwerk ze zoeken.

Hoger rendement door slim toepassen
Het belangrijkste van adverteren in Google Adwords is het rendement: hoeveel u verdient versus de kosten die u maakt. Door de bovenstaande targetting opties goed door te voeren, zorgen we ervoor dat alleen potentiële klanten onze advertenties zien, en we zo heel veel besparen op klikken van bezoekers zonder koopintentie.

Google Certified Partner

Bewijs dat Internetbureau AddVision een hoog rendement op uw Google Adwords investeringen kan halen? Google heeft ons uitgeroepen als Google Certified Partner. Natuurlijk komt deze titel een internetbureau niet aanwaaien. Om Google Certified Partner te worden, moeten we aan de volgende eisen voldoen:

  • € 10.000 Adwords saldo beheren in 3 maanden;
  • Gekwalificeerde medewerkers in dienst hebben;
  • Goede prestaties behalen met Google Adwords.
Adwords Qualified Individuals
Eén van de vereisten is het in dienst hebben van Adwords Qualified Individuals. Deze titel behalen werknemers van Internetbureau AddVision door een examen succesvol af te ronden. Dit examen wordt aangeleverd door Google zelf. De toetsing gebeurt in een beveiligde omgeving online, zodat fraude niet mogelijk is. Onze Adwords Qualified Individuals hebben de examens voltooid met een gemiddelde van boven de 80% goed.

Case Mikos BV

Mikos BV is een groothandel in alles voor de schoonheidsspecialisten. Ze staan voor het leveren van echte kwaliteitsproducten. De producten als behandelstoelen zijn zo goed gebouwd dat sommige klanten pas na 20 jaar terugkomen voor een nieuwe. Chinese doorschuif producten daar geloven ze niet in. Alle hardware voor de schoonheidssalons wordt geproduceerd in Duitsland.

Offline acquisitie
Al jaren zijn ze de grootste adverteerder in vakbladen en elk jaar staan ze met een prachtige stand op de beurs. Door de jarenlange ervaring in offline acquisitie kon Mikos goed de geleidelijke afname in rendement merken. Het was duidelijk, offline adverteren is niet meer het enige middel waar ze op moesten inspelen.
  

Adwords Pilot
Na overleg stelden wij voor om een Adwords Pilot te draaien. Dit is een onderdeel van de dienst “Adverteren in Google” en stelt ondernemers in staat om in een korte periode kennis te maken met de kansen die het adverteren biedt. Afgesproken werd dat we voor hetzelfde maandbudget gingen adverteren als wat Mikos uitgeeft aan offline adverteren.

Minder kosten, veel meer aanvragen
Het resultaat van de Adwords Campagne was een totale verrassing voor Bert Seters, ondernemer van Mikos BV. Aan het einde van de tweemaandelijkse pilot hadden we 1/3 minder uitgegeven en veel meer aanvragen gerealiseerd dan bij offline adverteren. De reactie van Bert naar aanleiding van de pilot:

"De samenwerking is een succes dat we niet meer willen missen!"
Bert Seters - Mikos BV

Vervolgstappen
Nu de kansen van het internet bekend zijn, zijn we in een nauwe samenwerking aan de slag gegaan om het succes verder uit te breiden. Zo zijn we nu bezig met het uitvoeren van de dienst "professionele webshop laten bouwen", zijn er plannen om aan de slag te gaan met Social Media en natuurlijk draait de Adwords Campagne ook nog steeds. Dat is het succesverhaal waar wij voor gaan!

Bent u ook geïnteresseerd in een Adwords Pilot? Kijk dan snel verder bij :”Adverteren in Google” of vraag direct een offerte aan!

Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina