Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

Beslissingen nemen we niet bewust #2

04-07-2012

Eerder hebben wij geschreven over het verleiden van het onderbewuste brein door middel van de verleidingsprincipes van Cialdini. We hebben uitgelegd dat de beslissingen die we nemen voor 95% niet bepaald worden door rationeel denken. Met andere woorden, beslissingen nemen we niet bewust.

In dit artikel haken we hier verder op in door nog één onmisbare tip weg te geven, namelijk hoe u bezoekers kunt verleiden door ze angst en pijn te laten voelen.

Wat u moet weten over het onderbewuste brein Het onderbewuste brein is bijna alleen maar bezig met overleven. Daarom is het ook extra vatbaar voor voorbeelden die een situatie schetsen waardoor overleven onmogelijk wordt. Door de bezoeker dus pijn en angst te laten voelen, wordt het onderbewuste brein wakker en zoekt het meteen naar een oplossing om die situatie te vermijden.

Laat ze trillen op de stoel van angst Om de bezoeker zijn aandacht dus echt te grijpen moet u ze laten trillen op de stoel van angst. Schets een realistische situatie waarin het leven zonder uw product of dienst onmogelijk wordt.

Enkele angsten waar u op in kunt spelen

  • Geld, omzet, klanten, subsidies en overige inkomsten mislopen;
  • Zichzelf, familie, vrienden of collega's in gevaar brengen;
  • Vrienden, partner en sociale contacten verliezen en in een sociaal isolement komen;
  • Er niet goed uitzien door slechte kleding die niet voldoet aan de trends.

Kortom, zorg ervoor dat u inspeelt op wat men kwijt kan raken, verliezen of mis kan lopen.

Biedt de verzachtende factor Uw bezoekers zitten nu op het puntje van hun stoel. Het onderbewuste brein is bang en wil die situatie kosten wat het kost voorkomen. Nu is het tijd om uw oplossing, de verzachtende factor, aan te bieden. Stel het onderbewuste brein gerust met de gedachte dat die vervelende dingen die het leven ondragelijk maken niet gebeuren door de aanschaf van uw product of dienst. Reken maar dat de interesse is gewekt.

Een bevestiging van een onafhankelijke partijOm geen ruimte voor twijfel over te laten over het feit dat u de juiste oplossing biedt, kunt u aan de verzachtende factor een bevestiging van een onafhankelijke partij toevoegen. U kunt hierbij denken aan een testimonial van een klant (het liefst met naam en bedrijfsnaam), een keurmerk logo of het aantal mensen dat de potentiële klant voor is gegaan. Meer informatie over de bevestigingen door middel van de verleidingsprincipes vindt u in het artikel #1.

Een Call To Action om het af te maken Nu het onderbewuste brein weet dat u de juiste oplossing biedt om die situatie te vermijden, en een bevestiging heeft van een onafhankelijke partij, is het tijd om de bezoeker over te halen om u te contacteren. Doe dit door middel van een Call To Action die de bezoeker verleidt om contact op te nemen.

Wilt u een website laten maken waarbij al nagedacht is over de verleidende technieken? Kijk dan snel verder naar meer informatie over Internetbureau AddVision.

Ook verleiden op uw website? Content creatie is een arbeidsintensief proces waar veel aspecten bij komen kijken. Zeker als u de bezoeker ook nog eens optimaal wilt verleiden door het aanspreken van het onderbewuste brein. Wij kunnen u ontzorgen door middel van de dienst Content Creatie. Profiteer van onze kennis en neem contact op.

Voorbeelden van angst in reclame

Reclame boodschap van een online magazine MOM e o

Een mooi voorbeeld van angst in een reclame. Zowel tekstueel en beeldtechnisch wordt ingespeeld op de angst om langdurig bezig te zijn met belastingzaken en alsnog teveel te betalen. De oplossing die ze bieden is alleen minder sterk. Zeven manieren waarop ongeorganiseerd zijn mij geld kan kosten? Ik wil juist manieren om beter georganiseerd te zijn en geld te besparen!

Campagne Weet Waar Je Koopt

Teveel betalen, dat nooit! In de campagne Weet Waar Je Koopt strijden artiesten tegen de handel in kaarten op de zwarte markt. Het argument dat ze gebruiken is dat je op de zwarte markt teveel betaalt. Dat wil natuurlijk niemand. Voortaan koop ik bij de aangegeven officiële verkooppunten.

Uw netwerk ook laten profiteren? Wilt u uw netwerk ook laten profiteren van deze tips? Deel het artikel dan en ontvang extra waardering voor het delen van deze waardevolle en omzetverhogende tips.

Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina