Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

Een A label voor uw site snelheid?

31-03-2015 door Dirk

Het is al een maand geleden dat ik mijn voorlopig energielabel kreeg, maar ik kan er nog chagrijnig van worden. Mijn huis kreeg een F. Voor de duidelijkheid: lager kan bijna niet.

Ik kan dat label natuurlijk laten aanpassen door al die klussen door te geven die ik in huis heb uitgevoerd, maar daar gaat het nu niet om. Het gaat erom dat labels (soms pijnlijk) duidelijk maken hoe we ervoor staan.

energie label

Snelheidslabel
Een belangrijk label voor uw website of webshop is het ‘snelheidslabel’. Het belang van de snelheid van een site wordt helaas nog vaak onderschat. Uit onderzoek blijkt dat elke extra seconde 8% omzet kost. Google gebruikt die snelheid bovendien bij het bepalen van de zoekresultaten. Dus hoe sneller uw website, hoe blijer uw bezoekers, hoe hoger u staat in Google en bovenal hoe hoger uw conversie.  

Haalt u een voldoende?
Wilt u weten hoe het ervoor staat met de snelheid van uw site? Doe dan snel de test en ontdek uw score!   

Doe de test 

Impact snelheid op conversie   
Laat de cijfers u overtuigen van het belang van sitesnelheid voor uw conversie.

  • Usertesting.com heeft haar conversie met 78 procent verhoogd door de snelheid van de website te verhogen.
  • Google geeft aan dat een vertraging van 400 milliseconden leidt tot 0,59 procent minder zoekopdrachten en nog steeds impact heeft op het zoekgedrag, zelfs na het verwijderen van diezelfde vertraging.
  • Bing geeft aan dat een vertraging van 2 seconden leidt tot 1,8 procent minder zoekopdrachten en 4,3 procent minder omzet.
  • Shopzilla.com heeft na het terugbrengen van een laadtijd van 7 naar 2 seconden, 25 procent meer pageviews gekregen, 7-12 procent meer omzet en 50 procent minder kosten qua hardware.
  • Edmunds.com heeft door het terugdringen van de laadtijd van 9 naar 1,4 seconde, gezorgd voor 3 procent meer omzet uit advertenties en 17 procent meer pageviews per bezoek.
  • Greg Linden van Amazon zei tijdens een presentatie op Stanford dat 100 milliseconden toename in laadtijd leidt tot 1 procent minder verkoop.
    (Bron: De impact van sitesnelheid, Hindrik Rijpkema, www.emerce.nl)


Cijfers in beeld
Ziet u de cijfers liever in beeld gebracht? Bekijk dan de infographic How loading time affects your bottom line


A-label halen?
Wilt u net als ik het liefst een A-label, maar heeft u het nog niet? Neem dan contact met ons op en we kijken wat er moet gebeuren.

Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Dirk
Dirk | Eigenaar
Met elkaar het maximale uit internet halen, daar ga ik voor! Dat doe ik door een krachtige combinatie van strategie, marketing en automatisering. Neem contact met mij op dvv@addvision.nl Dirk van Vuren
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina