LinkedIn, met dagelijks ongeveer 1 miljoen actieve Nederlandse gebruikers in 2023, is een krachtige speler in de wereld van B2B-marketing. Er zijn veel claims dat LinkedIn verantwoordelijk is voor meer dan 64% van al het sociale verkeer naar B2B-websites. Wij, van Addvision, zijn van mening dat in 2024 een goede LinkedIn bedrijfspagina onmisbaar is. We leggen hieronder kort en krachtig uit waarom:
LinkedIn wordt algemeen beschouwd als hét sociale medium dat specifiek gericht is op zakelijke interacties en netwerken. Het platform is ontworpen om professionals met elkaar in contact te brengen. Wil je in 2024 als B2B bedrijf groeien en een professioneel netwerk opbouwen? Dan is een goede LinkedIn bedrijfspagina het antwoord. Je kan:
Dit helpt niet alleen bij het uitbouwen van jouw professionele netwerk, maar ook bij het genereren van leads. Bovendien kan je met de paginastatistieken de betrokkenheid van jouw volgers analyseren, wat belangrijke data is voor het verfijnen van jouw marketingstrategieën.
Om het meeste uit jouw LinkedIn-strategie te halen, zijn er enkele belangrijke elementen om te optimaliseren op jouw B2B bedrijfspagina:
Bij de optimalisatie van bedrijfspagina's, vooral voor sales- en marketingprofessionals, is het belangrijk om contactgegevens en professionele profielfoto's op te nemen en om hun unieke kwaliteiten en onderscheidende factoren duidelijk te vermelden. Dit versterkt niet alleen hun persoonlijke merk, maar draagt ook bij aan effectieve leadgeneratie en vertegenwoordiging van jouw organisatie. Dan hebben we het niet eens gehad over de SEO mogelijkheden!
LinkedIn pagina's ranken vaak hoog in zoekmachine resultaten. Wanneer iemand naar jouw bedrijf zoekt, is de kans groot dat jouw LinkedIn bedrijfspagina in de topresultaten verschijnt. Dit vergroot de online zichtbaarheid en helpt bij het opbouwen van jouw ‘merkautoriteit’. Door relevante trefwoorden op te nemen in de bedrijfsomschrijving en posts op LinkedIn, kan je de vindbaarheid voor deze termen vergroten. Dit helpt bij het aantrekken van een gericht publiek via zowel LinkedIn als zoekmachines. LinkedIn kan dus goed gebruikt worden als een ondersteuning van jouw SEO-strategie!
Internetbureau AddVision kan het aanmaken, invullen en optimaliseren van jouw Linkedin bedrijfspagina voor je uit handen nemen. De acties die wij uitvoeren zijn:
Geïnteresseerd? Neem contact met ons op voor meer informatie.