Internetbureau AddVision
Internetbureau AddVision
Stationspark 980
3364 DA Sliedrecht
0184 42 44 00 - info@addvision.nl
De top bereiken met internet? Wij gaan tot het uiterste!

 
search

Een LinkedIn bedrijfspagina voor B2B in 2024

Een LinkedIn bedrijfspagina voor B2B in 2024 - Blog Een LinkedIn bedrijfspagina voor B2B in 2024 - Blog
Geschreven door Yoeri van Oostrom op 20-11-2023 LinkedIn, met dagelijks ongeveer 1 miljoen actieve Nederlandse gebruikers in 2023, is een krachtige speler in de wereld van B2B-marketing. Er zijn veel claims dat LinkedIn verantwoordelijk is voor meer dan 64% van al het sociale verkeer naar B2B-websites. Maar is dat wel zo? lees verder!

LinkedIn, met dagelijks ongeveer 1 miljoen actieve Nederlandse gebruikers in 2023, is een krachtige speler in de wereld van B2B-marketing. Er zijn veel claims dat LinkedIn verantwoordelijk is voor meer dan 64% van al het sociale verkeer naar B2B-websites. Wij, van Addvision, zijn van mening dat in 2024 een goede LinkedIn bedrijfspagina onmisbaar is. We leggen hieronder kort en krachtig uit waarom:

Een LinkedIn bedrijfspagina voor B2B in 2024 - Introductietekst linkedin bedrijfspagina blog

Mogelijkheden van een LinkedIn bedrijfspagina voor B2B bedrijven

LinkedIn wordt algemeen beschouwd als hét sociale medium dat specifiek gericht is op zakelijke interacties en netwerken. Het platform is ontworpen om professionals met elkaar in contact te brengen. Wil je in 2024 als B2B bedrijf groeien en een professioneel netwerk opbouwen? Dan is een goede LinkedIn bedrijfspagina het antwoord. Je kan:

  • je online zichtbaarheid en vindbaarheid vergroten
  • je producten of diensten in de spotlight zetten
  • promoties en speciale aanbiedingen delen
  • je merkreputatie vergroten
  • talent werven
  • relaties opbouwen met volgers en klanten
  • collaboraties aangaan met partners

Dit helpt niet alleen bij het uitbouwen van jouw professionele netwerk, maar ook bij het genereren van leads. Bovendien kan je met de paginastatistieken de betrokkenheid van jouw volgers analyseren, wat belangrijke data is voor het verfijnen van jouw marketingstrategieën.

5 tips wat een LinkedIn bedrijfspagina krachtig voor B2B bedrijven maakt

Om het meeste uit jouw LinkedIn-strategie te halen, zijn er enkele belangrijke elementen om te optimaliseren op jouw B2B bedrijfspagina:

  1. “Info” sectie
    • Laat zien waar je voor staat
    • Laat zien wat je aanbiedt
    • Laat zien hoe ze je kunnen contacteren
  2. Medewerkers koppelen
    • Vergroot direct je netwerk
    • Vergroot je zichtbaarheid
    • Vergroot je geloofwaardigheid
  3. Vacatures plaatsen
    • Vind talent
    • Vergroot je netwerk
    • Laat zien dat je een groeiende business bent
  4. Customised CTA-knoppen
    • Leid bezoekers direct naar je website
    • Leid bezoekers direct naar je diensten
    • Leid bezoekers direct naar je producten
  5. Content plaatsen
    • Deel en promoot je blogs, updates en artikelen
    • Deel bijdragen van je medewerkers
    • Deel en promoot evenementen

Bij de optimalisatie van bedrijfspagina's, vooral voor sales- en marketingprofessionals, is het belangrijk om contactgegevens en professionele profielfoto's op te nemen en om hun unieke kwaliteiten en onderscheidende factoren duidelijk te vermelden. Dit versterkt niet alleen hun persoonlijke merk, maar draagt ook bij aan effectieve leadgeneratie en vertegenwoordiging van jouw organisatie. Dan hebben we het niet eens gehad over de SEO mogelijkheden!

Een LinkedIn bedrijfspagina voor B2B in 2024 - 5 tips wat een LinkedIn bedrijfspagina krachtig voor B2B bedrijven maakt

Een LinkedIn bedrijfspagina is een vorm van SEO

LinkedIn pagina's ranken vaak hoog in zoekmachine resultaten. Wanneer iemand naar jouw bedrijf zoekt, is de kans groot dat jouw LinkedIn bedrijfspagina in de topresultaten verschijnt. Dit vergroot de online zichtbaarheid en helpt bij het opbouwen van jouw ‘merkautoriteit’. Door relevante trefwoorden op te nemen in de bedrijfsomschrijving en posts op LinkedIn, kan je de vindbaarheid voor deze termen vergroten. Dit helpt bij het aantrekken van een gericht publiek via zowel LinkedIn als zoekmachines. LinkedIn kan dus goed gebruikt worden als een ondersteuning van jouw SEO-strategie!

Uw LinkedIn bedrijfspagina uitbesteden?

Internetbureau AddVision kan het aanmaken, invullen en optimaliseren van jouw Linkedin bedrijfspagina voor je uit handen nemen. De acties die wij uitvoeren zijn:

  • Een nieuwe B2B LinkedIn bedrijfspagina aanmaken
  • Jouw B2B LinkedIn bedrijfspagina optimaliseren
  • Banners en customized CTA-knoppen ontwerpen en plaatsen
  • Onderhoud, contentkalenders, you name it!

Geïnteresseerd? Neem contact met ons op voor meer informatie.

Neem direct contact op
Vrijblijvend, binnen 24 uur een idee van de kosten.