Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

Verhoog uw engagement

27-06-2012

Actief op Social Media maar geen resultaat? Social Media kan een goudmijn zijn maar ook een  valkuil. Voordat u het weet heeft uw bedrijf vele uren in Social Media gestoken zonder het beoogde resultaat te bereiken.

Vandaag gaan we een belangrijk hulpmiddel om uw doelstelling te bereiken toelichten, namelijk de engagement.

Wat is de engagement?De engagement is de mate waarin uw volgers uw updates sharen, liken, aanbevelen of reageren op uw updates. De engagement is dus ook wel de betrokkenheid van uw volgers en de interactie tussen u en uw volgers.

Betrokkenheid en interactie steeds belangrijker De concurrentie neemt overal op het internet toe. Op de Social Media kanalen zal het u niet ontgaan zijn dat er steeds meer concurrenten een pagina aanmaken. Om ervoor te zorgen dat uw potentiële klanten niet overstappen naar het kanaal van de concurrent, en op deze manier uiteindelijk helemaal overstappen naar de concurrent, moet u de volger van uw kanaal betrekken bij uw bedrijf en het gesprek aangaan.

Concrete tips om uw engagement te verhogen

  1. Overdrijf niet
    U kent ze ook wel, bedrijven waarvan het lijkt alsof ze niets anders te doen hebben dan Twitteren, Facebook bijwerken en reageren op Linkedin updates. Deze overkill aan updates demotiveert uw netwerk om u nog aan te bevelen en is vaak een reden om te stoppen met volgen. Overdrijf dus niet in het aantal updates. 
  2. Zorg voor echt uniek content
    Niemand heeft behoefte aan updates die continu worden gekopieerd en die vijf keer in een week voorbij komen. Zorg dus voor echt unieke content.
  3. Laat ruimte over voor retweets
    Een goede vorm van engagement is retweets ontvangen. Als u in een twitterbericht alle tekens heeft gebruikt, dan wordt het bericht niet meer goed weergegeven na een retweet. Laat dus enige ruimte over, zodat men u kan retweeten. 
  4. Voeg echte waarde toe
    Vraag uzelf bij elke update af of u er voor 100% achterstaat. Alleen updates, tweets en artikelen die echt waarde toevoegen worden gewaardeerd. 
  5. Voor wat hoort wat
    Alleen engagement ontvangen is niet genoeg. Zorg dat u zelf ook engaged door andere berichten aan te bevelen, te retweeten of te liken. Dit zal uw doelgroep zeer waarderen.
  6. Ga op zoek naar berichten
    In Twitter en Google kunt u zoekopdrachten uitvoeren naar reacties over uw branche en uw bedrijf. Ga actief op zoek en reageer erop. Als u een negatief bericht over uw bedrijf tegenkomt, dan is oplossingsgericht reageren de beste manier om een goede indruk achter te laten. 
  7. Feedback en suggesties stimuleren
    Een simpele maar effectieve manier van engagement is het stimuleren van feedback en suggesties. Vraag aan het einde van een bericht om de mening van de lezers en u zult zien dat de engagement verhoogt. 
  8. Vragen mag!
    Bent u echt van mening dat uw bericht waardevol kan zijn voor een grote groep? Geneer u dan niet om te vragen of uw volgers het bericht willen delen. Voeg daarbij wel een reden toe waarom ze het moeten delen.

Engagement stimuleren in de praktijk Het is doorgestoken kaart, dus we zullen er niet omheen draaien. Wij willen u vragen of u dit artikel wilt delen met uw netwerk, omdat wij erin geloven dat het stimuleren van engagement bij vele bedrijven nog veel beter kan. Door dit artikel te delen helpt u uw netwerk en speelt u daarmee weer in op de wederkerigheid.

Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina