Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

Google Partners Accelerate

18-12-2014

Christiaan Pol – Google HQ Dublin

The next step. Dat hebben we vorige week met Google besproken. Wij waren uitgenodigd op het Google Partners Accelerate event. Een evenement op het hoofdkantoor van Google in Dublin voor de “exeptional partners”.

Exeptional it was. Er waren meer dan 300 partners uit 80 landen. Partners die tussen de € 500.000 en € 7.500.000 jaarlijks aan Adwords revenu genereren. Echte spelers dus, net als de sprekers.

Bijvoorbeeld Head of Google Ireland (John Herlihy), Director of UK and Ireland Sales (Shane Nolan) en Head of Agency, UK and Ireland (Sarah Byme). In totaal 21 sprekers die vooraan staan op het gebied van online advertising.

 

Wat hebben we geleerd?

Allemaal leuk en aardig, maar we kwamen er wel om te werken. Google beloofde ons inzichten waarmee wij uw concurrentie voorblijven in het snel veranderende digitale landschap van 2015. En die hebben we gekregen! Enkele onderwerpen:

  • Slimmer inspelen op de explosieve groei in mobiele bezoekers
  • Het rendement van mobiel bezoek beter meten
  • Branding inzetten in search campagnes
  • Bigdata omzetten naar individuele targetting

Mobile komt niet, mobile is er

Eén van de belangrijkste onderwerpen was mobile. Hoe gaan we om met mobiele bezoekers? Hoe meten we het rendement? Moeten we wel advertentiebudget aan mobiel besteden? Is een mobiele website nu al de moeite waard?

JA; we moeten investeren in mobiel. De mobiele bezoeker is al ver gevorderd. Ze gebruiken de telefoon om zich te oriënteren, prijzen te vergelijken, ervaringen van andere klanten te lezen en nog veel meer. De kans is heel groot dat ook uw klanten u met uw concurrenten vergelijkt op de telefoon.

 

Mensen praten met Google

Een andere interessante ontwikkeling is dat mensen praten met de zoekmachine. Zo zijn “how to” en “why” zoekopdrachten sterk aan het stijgen. Dit vereist ook een andere kijk op de content strategie. Storytelling wordt steeds belangrijker op uw website.

Leuke feiten

Google beschikt over veel data. Zeg maar héél veel data. Enkele leuke feiten die Google met ons gedeeld heeft:

  • 51% van de zoekende vergelijkt prijzen
  • Elke seconde wordt er ongeveer 40.000x in Google gezocht
  • Hiervan zijn 6.000 zoekopdracht nog nooit ingetypt
  • In 2020 is er overal internet
  • Voice search is verdubbeld
  • “Why” zoekopdrachten zijn 1.5x gegroeid
  • “How to” zoekopdrachten zijn 3x gegroeid
  • 30% van de mobiele bezoekers spendeert meer
  • Foot traffic in winkels is met 55% afgenomen
  • Waarde van winkelbezoekers is 2x zo hoog

Uitdaging van Google voor de partners

Google heeft ons uitgedaagd om te excelleren op de 4 (volgens Google) belangrijkste onderwerpen van dit moment. De uitdagingen voor 2015 zijn:

  • Speel optimaal in op zoekopdrachten van Google gebruikers
  • Optimaliseer de mobiele usability, op de website en in de advertenties
  • Ga het gesprek aan met Google gebruikers door uw verhaal te vertellen
  • Zorg dat het rendement van de inspanningen optimaal meetbaar is

En daar zijn wij volop mee bezig!

 
Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina