Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

Waarom je nog dit jaar mobielvriendelijk moet worden

05-09-2016 door Dirk

Deel deze blog:

In 2015 bleek uit onderzoek van het CBS dat 58% van de huishoudens in Nederland een tablet heeft en 73% van de huishoudens een smartphone. Die percentages zijn afgelopen jaar alleen maar gestegen. Logisch dat inmiddels 85% van de websites wereldwijd mobielvriendelijk is. Jouw site toch ook?

Wil je zeker weten dat je site mobile-friendly is? Doe de test.

Mobile-friendly label

Eind 2014 introduceerde Google het mobile-friendly label. Mobiele gebruikers raken gefrustreerd als een site niet goed leesbaar is en links moeilijk aan te klikken zijn. Google gaf daarom bij de mobiele zoekresultaten al aan of een website of webshop mobielvriendelijk is. Sinds deze maand is dit label verdwenen. Google heeft geconstateerd dat inmiddels 85% van de websites mobiel vriendelijk is en vind het niet langer nodig het label te tonen. Mobiel vriendelijkheid blijft echter wel onveranderd een factor in hun ranking!   

Waarom mobile friendly?

  1. Mobielvriendelijkheid blijft een factor in Googles ranking. En dat is niet voor niets. In 2015 heeft het aantal zoekopdrachten via mobiele apparaten het aantal zoekopdrachten via desktop ingehaald.
  2. In Nederland zijn in 2015 ruim 142 miljoen online aankopen gedaan voor een totaal van 16,07 miljard euro. De online bestedingen stijgen nog steeds.
  3. Heb je geen webshop? Bedenk je dan wel dit: mensen oriënteren zich tegenwoordig op hun smartphone. Zelfs in een fysieke winkel zegt 82% van de smartphone gebruikers op de telefoon informatie te zoeken als ze op het punt staan iets te kopen.
  4. Mobielvriendelijkheid is service. Je maakt je informatie of producten eenvoudig beschikbaar voor elk moment van de dag. Vooral jongeren gaan overigens steeds vaker ‘mobile-only’.    

Goede content

In de zoekresultaten van Google blijft goede content van het grootste belang. Eerlijk is eerlijk, ook als je niet mobielvriendelijk bent, kan je met geweldig content nog goed scoren in de zoekresultaten. Maar je concurrenten werken ook aan goede content en als zij wel mobielvriendelijk zijn …. Zorg daarom dat je op beide fronten voorop blijft lopen!

 E-commerce blijft groeien: in 2018 zagen online retailers hun omzet met 18% toenemen! Wanneer stap jij in?
27-03-2019 E-commerce blijft groeien: in 2018 zagen online retailers hun omzet met 18% toenemen! Wanneer stap jij in?
 Websitebezoekers omzetten in leads? IP Marketing maakt het mogelijk!
13-03-2019 Websitebezoekers omzetten in leads? IP Marketing maakt het mogelijk!
 Zo scoor jij beter in Google Maps!
27-02-2019 Zo scoor jij beter in Google Maps!
Dirk
Dirk | Eigenaar
Met elkaar het maximale uit internet halen, daar ga ik voor! Dat doe ik door een krachtige combinatie van strategie, marketing en automatisering. Neem contact met mij op dvv@addvision.nl Dirk van Vuren
Deel deze blog: