Meer klanten via Google Ads? Ja.. wie wil dat nu niet! Voor veel bedrijven is Google Ads één van de belangrijkste manieren om bezoekers op hun website of webshop te krijgen. Vroeger was je er met een leuke tekst, wat zoektermen en het instellen van je bod. Tegenwoordig biedt Google ons allerlei extra mogelijkheden door advertentie extensies. In deze blog leer je alles over wat die extensies inhouden en hoe je ze op verschillende manieren kunt inzetten om meer klanten binnen te halen!
Bij je advertenties heb je veel extensies om uit te kiezen. We hebben ze voor je op een rijtje gezet, zodat je makkelijk kunt zien welke het beste past bij jouw advertentie.
Met deze extensie voeg je je officiële bedrijfsnaam toe aan je advertenties. Dit verhoogt je merkherkenning en zorgt voor extra vertrouwen bij de zoeker.
Naast je bedrijfsnaam, kun je ook je logo toevoegen. Dit maakt je advertenties nog herkenbaarder en versterkt ook weer je merkherkenning. Zie bijvoorbeeld de advertentie van Novomark, die zowel de bedrijfsnaam als bedrijfslogo-extensie hebben toegevoegd.
Met de oproep-extensie kun je een telefoonnummer direct toevoegen aan je advertentie. Hierdoor kunnen potentiële klanten met één klik bellen, zonder eerst op je site te zoeken naar een nummer.
Via de locatie-extensie kun je je bedrijfsadres, een routebeschrijving en soms zelfs de afstand tot jouw bedrijf direct bij je advertentie tonen. Zeker voor bedrijven met een fysieke winkel, showroom of kantoor is dit ideaal om lokaal meer verkeer te trekken.
Met deze extensie kun je Unique Selling Points (USP's) van je bedrijf direct onder je advertentie tonen. Denk aan: '24/7 bereikbaar', 'Altijd gratis verzending' of 'Vóór 15.00 uur besteld, dezelfde dag nog verzonden'.
Met de sitelink-extensie kun je verwijzen naar relevante pagina's zoals 'Over ons', 'Aanbod' of 'Contact'. Zo vergroot je je advertentieruimte en bied je gebruikers meer keuze om naar jouw website door te klikken. Bekijk bijvoorbeeld de advertentie van Drinkwaard met een sitelink extensie.
Een formulier in je advertentie klinkt misschien slim, maar alle leads komen binnen in Google Ads en niet in je mailbox of CRM-systeem. Daardoor zie je de ingevulde formulieren snel over het hoofd. Deze zetten wij vaak dus níet in.
Met de kop-extensies kun je nog meer unieke voordelen of USP's uitlichten via extra kopregels. Zo maak je je advertentie aantrekkelijker en val je sterker op tussen je concurrenten.
Met deze extensie kun je extra beschrijvingsregels toevoegen. Dit is handig om bijvoorbeeld kort extra voordelen, acties of diensten te benoemen die anders onderbelicht blijven.
De naam zegt het al: je kunt direct prijzen tonen. In theorie is dat handig, maar in de praktijk kost dit veel tijd en is het erg foutgevoelig. Bij iedere prijswijziging moet je dan handmatig alle prijzen in je extensies updaten. Daarom zetten wij deze zelden in.
De berichten-extensie is relatief nieuw. Hiermee kan iemand direct vanuit je advertentie een gesprek starten via bijvoorbeeld WhatsApp. Let wel op: het werkt alleen als je een zakelijk account koppelt en de extensie in jouw Google Ads-account beschikbaar is. Zie bijvoorbeeld de advertentie van Landig, met optie om direct contact op te nemen via WhatsApp.
Heb je een tijdelijke promotie, zoals 10% korting of gratis verzending t/m een specifieke datum? Gebruik dan de promotie-extensie, waarmee je tijdelijke acties of kortingen kunt tonen bij je advertentie.
Met een afbeelding bij je advertentie trek je direct meer aandacht. Dit maakt je advertentie sterker en geeft de gebruiker gelijk een beter beeld van jouw producten of diensten.
Met deze extensie kun je specifieke categorieën of eigenschappen uit je aanbod laten zien, zoals merken, diensten of producttypes. Dit geeft de gebruiker direct een overzicht en maakt je advertentie relevanter.
Wil je weten hoe je jouw advertenties kunt versterken en optimaal gebruik maakt van de kracht van internet? Maak een afspraak met ons! Samen maken we van internet jouw beste verkoper. Stap voor stap.