Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

Interne links: in 1 uur posities winnen in Google

28-06-2016 door Edwin

Linkbuilding is het creëren van links naar je website. Waarschijnlijk denk je daarbij direct aan links vanaf andere websites naar jouw website. Maar je kunt ook aan de slag gaan met interne links, dus binnen je eigen website! Hieronder drie reden om daar vandaag nog mee te beginnen.

interne links

 1.       Interne links bieden gemak voor je bezoeker

Interne links aanbrengen doe je voor twee doelgroepen. Op de eerste plaats staat natuurlijk de bezoeker van je website. Op de tweede plaats staat Google. 

Met goede interne links help je je bezoeker in zijn customer journey in de juiste richting. Als een bezoeker landt op je blog over de nieuwste HTC telefoon, dan link je natuurlijk in het artikel door naar die specifieke telefoon. Schrijf je ook nog iets over oudere types waarvoor je al mooie landingspagina’s op je site had? Maak dan ook daarvoor links. Op deze manier zorg je dat je bezoeker gemakkelijk vindt wat hij zoekt. 

2.       Interne links verhogen je vindbaarheid

Ook Google en andere zoekmachines waarderen interne links. Hoewel externe links een hogere waardering krijgen, kunnen interne links er absoluut aan bijdragen dat een pagina hoger scoort. Google ziet pagina’s waar intern veel naar gelinkt wordt als belangrijke pagina’s op je website. Als jij vaak naar dezelfde pagina verwijst, moet dat dus wel een belangrijke pagina zijn. Als je content op die pagina dan ook nog eens goed is, merkt Google dat op en zal een hoge waardering geven. 

3.       Interne links zorgen voor snelle indexering  

Het aanbrengen van interne links heeft nog een voordeel. De links zorgen ervoor dat een nieuwe pagina sneller geïndexeerd wordt. Google analyseert regelmatig je website of webshop om de waarde van de pagina’s in te schatten. Interne links zorgen dat een pagina sneller wordt geïndexeerd en dus sneller in de organische zoekresultaten terecht komt. Bij het doornemen van je website komt Google de interne link namelijk tegen en zal die bezoeken, vervolgens is de indexering een feit. Nu kan er gescoord worden!

Aan de slag

Hoe ga je aan de slag met interne links op je website? Als je mobiele telefoons aanbiedt, wil je natuurlijk niet op elk woord HTC een link naar de je HTC pagina. Een overdaad aan links heeft een averechts effect en kan de linkwaarde zelfs omlaag halen. De sleutel tot succes zit in subtiliteit.

Een interne link levert het meest op als je hem slim inzet. Na de 3 redenen daarom nog 5 tips om mee te starten. 

  1. Staat er een omschrijving van je producten of diensten op je homepage? Begin dan met het maken van links op deze woorden.  
  2. Heeft je site een footer die op elke pagina wordt getoond? Dan is dit een prachtige plek om links te creëren naar bijvoorbeeld je productgroepen, je best verkochte producten of meest afgenomen diensten.  
  3. Bekijk je overzichtspagina voor producten of diensten. Plaats een link op de eerste keer dat een product of dienst voorkomt in de eerste alinea van je pagina.
  4. Plaats op je overzichtspagina ook interne links in de laatste zinnen.
  5. Lees de detailpagina van een product of dienst rustig door en bedenk of er nog mogelijkheden zijn voor links naar andere pagina’s. Blijf daarbij wel vanuit de bezoeker denken. 

Voorbeeld: Je verkoopt dieselmotoren en bouwt deze ook in als extra service. Die service maak je natuurlijk graag kenbaar op de pagina’s met motoren. Door een paar extra zinnen toe te voegen, creëer je een mooie kans voor een interne link. ‘Na aanschaf van uw dieselmotor deze goed en veilig in laten bouwen? Maak gebruik van onze inbouw-service voor dieselmotoren! Eén van onze specialisten gaat graag voor u aan de slag.’

Vragen?

Wil je aan de slag, maar heb je nog twijfels over de aanpak? Neem dan gerust contact met ons op. In tien minuten helpen wij je op weg naar de juiste interne links.

 

Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Edwin
Edwin | Online Marketeer
De kracht van het internet benutten, daar help ik je graag mee! Om je webshop of website effectief in te zetten, ga ik voor je aan het werk met SEO, SEA en Social Media. Neem contact met mij op edwin@addvision.nl
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina