Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

Internetmarketing lessen van Hartog's volkoren uit Amsterdam

05-01-2017 door Leonard

Op 30 december was ik bij Hartog's volkoren in Amsterdam. Hartog's volkoren is een bijzondere bakkerij. Hij verkoopt wat elke bakker verkoopt: brood. Maar er gaan wel zo’n 1.000 broden per dag over de toonbank. Voor zijn oliebollen sluiten de mensen aan in een lange rij. Op oudejaarsdag worden er ongeveer 30.000 gebakken. Nergens lekkerder!

Wil je leren van zijn succes, lees dan dit artikel. De belangrijkste les is: wees onderscheidend.

Gebruik een duidelijke (website)naam

Het onderscheidende karakter van Hartog's volkoren begint al bij de naam van de bakkerij. De naam is Hartog's volkoren. Alles wat Hartog bakt is gemaakt met volkoren meel. Dit komt terug in de naam van de bakkerij. De naam vertelt wat de bakker doet. 

Wees transparant en eerlijk

Wanneer je een volkorenbrood koopt bij Hartog is deze in een traditionele papieren wikkel verpakt. Op dit papier staat onder andere: "De tarwe wordt in eigen bakkerij tot volkoren meel gemalen. Gegarandeerd vrij van toevoegingen en conserveringsmiddelen."

Daarnaast kan je op de verpakking ook het recept voor het brood lezen, inclusief alle ingrediënten en hoeveelheden. Bij Hartog zijn alle ingrediënten die ze gebruiken voor hun producten te koop. Met een receptenboek erbij kan je zelf aan de slag om de producten te maken. Wil je succesvol zijn, wees dan transparant en eerlijk.

Vertel wat je doet

Bij Hartog's volkoren vertelt men eenvoudig wat men doet. Ze malen hun eigen meel, van kwalitatieve Nederlandse tarwe. Ze zeven deze niet, maar de hele tarwekorrel wordt gebruikt. Er worden geen toevoegingen aan het brood toegevoegd. Het brood krijgt uitgebreid de tijd om te rijzen. Bij Hartog vertelt men uitgebreid wat ze doen en waarom.

Dit is een sleutel voor succes. Vertel op je website eenvoudig wat je doet, maar vooral ook wat je daarin anders doet dan je concurrent. Wat maakt jou onderscheidend?
Tip: Wees zo concreet mogelijk.

Is er niets te bedenken? Vertel dan wat je concurrent misschien ook wel doet, maar niet vertelt. Zo wordt jouw verhaal alsnog onderscheidend.

Vrede voor alle mensen

Op de verpakking van de broden staat nog iets wat uniek is. Niet zomaar heerlijk, heerlijk, maar een sprekend gedicht:

Wat kan een sterf'lijk mens beter wensen,
dan koren op 't veld, brood en vrede voor alle mensen!

Een voorspoedig nieuwjaar toegewenst!

PS. Dagje Amsterdam van plan? Bezoek bakker Hartog voor koffie met volkoren appeltaart of kom voor baklessen om zelf te leren bakken.



Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Leonard
Leonard | Online marketeer
Graag zet ik me voor je in om internet voor je bedrijf tot een succes te maken.Neem contact met mij op leonard@addvision.nl
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina