Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

Al klaar voor december?

10-11-2016 door Edwin

De feestdagen gekte staat voor de deur. Voor veel bedrijven is de omzet van het vierde kwartaal de belangrijkste. Daarom vraagt dit kwartaal om de broodnodige planning. Zeker weten dat je niks mist? Lees onze 8 tips voor feestmarketing! 

Feestoverzicht 

Laten we om te beginnen eens op een rijtje zetten welke feestdagen eraan komen. Het start namelijk al in november met de uit de VS overgewaaide Black Friday en Cyber Monday. De eerste is dé dag waarop de kerstinkopen worden afgetrapt met de gekste stunts en meest bizarre kortingen. Maar waar fysieke winkels vooral van Black Friday profiteren, is Cyber Monday de uitgelezen kans voor webshops om te scoren! 

  • 25 november Black Friday 
  • 28 november Cyber Monday
  • 5 december Sinterklaas 
  • 25 en 26 december Kerstmis
  • 31 december en 1 januari Oud en Nieuw 

Feestmarketing: 8 tips!

1. Plan vooruit
Als je optimaal wilt profiteren van de feestdagen is het belangrijk dat je op tijd begint met het plannen van je acties. Goede content en vindbaarheid creëren kost tijd en de eerste pieken in zoekopdrachten verschijnen al begin november. 

Je activiteit op social media kan je nu al bedenken en inplannen met behulp van handige tools, bijvoorbeeld Hootsuite. 

2. Zet shopping in 
Heb je een webshop maar nog geen shopping campagne? Grijp je kans de komende feestdagen! De shopping resultaten in Google worden veel gebruikt. In 2015 verdriedubbelde het gebruik van de shopping zelfs ten opzichte van 2014 tijdens de feestdagen.

3. Speel in op trends in je eigen zoekresultaten
Je kunt voor je eigen producten opzoeken waar de piek in zoekvolume rond de feestdagen ligt. Via Google Trends krijg je binnen no-time inzicht in de trends van het zoekvolume over de afgelopen jaren. Zo kan je zelf bepalen waar de focus voor jouw organisatie moet komen en met die kennis je budgetten vaststellen. 

4. Optimaliseer SEO voor de feestdagen
Hoewel SEO vooral op de lange termijn werkt, is optimaliseren voor de feestdagen zeker zinvol. Zorg wel dat je al vroeg de content hiervoor creëert, het liefst met een paar goede links ernaar toe om zo de vindbaarheid te verhogen. Heb jij het perfecte kerstcadeau voor schoonmoeders in huis, start dan vandaag nog met je content. Wil je het onderste uit de kan halen? Maak deze content dan “recyclebaar” voor de komende jaren en probeer dit ieder jaar te versterken.

5. Wees duidelijk over levertijden
Bij de aanschaf van een cadeau voor de feestdagen is levertijd van ongekend belang. 'Is het product op tijd?' is de meest gestelde vraag rondom de feestdagen. Zorg er daarom voor dat je dit expliciet op je website vermeldt! 

6. Geef een cadeautje weg
Cadeaus krijgen is altijd leuk. Creëer eens een cadeautje voor je bezoekers, klanten en relaties. Denk bijvoorbeeld aan een leuk e-book dat je gratis beschikbaar stelt. 

7. Zorg dat je security op orde is
In de feestmaand is de activiteit van hackers het hoogst. Besteed dus op tijd aandacht aan de security van je website of webshop. Meer weten over website security? Lees dan het blog van onze programmeur Sander over de veiligheid van websites.

8. Verzend een nieuwjaarsmailing
In veel bedrijven wordt jaarlijks getwijfeld: versturen we wel of niet een nieuwjaarsmailing? Ons advies: doen! Een nieuwjaarsmailing is een perfecte kans om je klanten en relaties te bedanken voor een mooi jaar en een blik vooruit te werpen op het komende jaar.

Aan de slag 

Welke stappen zou je nú moeten zetten? Maak een planning en creëer de benodigde content. Geen idee hoe? Vraag ons gerust om advies, wij helpen je graag op weg. Of lees hier verder over de mogelijkheden van internet marketing en doe inspiratie op.

Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Edwin
Edwin | Online Marketeer
De kracht van het internet benutten, daar help ik je graag mee! Om je webshop of website effectief in te zetten, ga ik voor je aan het werk met SEO, SEA en Social Media. Neem contact met mij op edwin@addvision.nl
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina