Internetbureau AddVision
Internetbureau AddVision
Stationspark 980
3364 DA Sliedrecht
0184 42 44 00 - info@addvision.nl
De top bereiken met internet? Wij gaan tot het uiterste!

 
search

Jouw B2B website beter optimaliseren voor mobiel verkeer: 5 tips

Jouw B2B website beter optimaliseren voor mobiel verkeer: 5 tips - Home Jouw B2B website beter optimaliseren voor mobiel verkeer: 5 tips - Home
Geschreven door Ditmar op 27-07-2022 Een goede mobiele website is onmisbaar voor jouw bedrijf en wordt steeds belangrijker. Met een stijgend aantal mensen en bedrijven dat dagelijks mobiele apparaten gebruikt om websites te bezoeken, is een mobiel-vriendelijke B2B website cruciaal. Hier 5 tips voor het optimaliseren van jouw B2B website.

Een goede mobiele website is onmisbaar voor jouw bedrijf en wordt steeds belangrijker. Met een stijgend aantal mensen en bedrijven dat dagelijks mobiele apparaten gebruikt om websites te bezoeken, is een mobiel-vriendelijke B2B website cruciaal. Hier 5 tips voor het optimaliseren van jouw B2B website.

1. Maak je B2B website responsive

Een responsive website is een website die zich automatisch aanpast aan de grootte van elk scherm. Dit is een goed betaalbare en de meest gebruikelijke manier om je B2B website te optimaliseren voor mobiele apparaten. Het maakt dus niet uit of de bezoeker van je B2B website op een smartphone, laptop of tablet zit. De inhoud en het design worden automatisch aangepast aan de breedte van het apparaat.

2. Verbeter de gebruikerservaring op je B2B website

Welke content je actief of inactief op je B2B website plaatst, is van groot belang voor de gebruikerservaring. Denk hier bewust over na en leg de focus op je primaire content. Creëer meerdere makkelijk toegankelijke ingangen om sneller aan de informatiebehoefte van je potentiële klant te voldoen. Zo biedt je mobiele B2B-website een betere gebruikerservaring.

3. Maak je contactgegevens aanklikbaar

Een smartphone is niet alleen bedoeld om content te bekijken, maar ook om te bellen en makkelijk te navigeren. Je kunt goed gebruik maken van deze functionaliteiten om de gebruiksvriendelijkheid van je B2B website te verbeteren. Veel bezochte pagina’s op B2B websites zijn locaties en contact. Wanneer je de gegevens op deze pagina’s aanklikbaar maakt, kunnen bezoekers vanuit je website direct contact opnemen.

4. Houd het kort en bondig

Wanneer potentiële klanten door grote lappen tekst heen moeten scrollen om de voor hun relevante informatie te vinden, raak je ze snel kwijt. Maak je content beknopt en laat vooral primaire inhoud naar voren komen. Gebruikt bijvoorbeeld “lees meer” knoppen of een uitklapvenster. Zo kunnen je bezoekers ook makkelijk door scrollen naar andere relevante content en hebben ze snel een overzicht van alle informatie die er op je B2B website staat.

5. Optimaliseer je B2B website continu

Speel in op de alsmaar veranderende technieken en nieuwe wensen en verwachtingen van je bezoekers. Minimaliseer de laadtijd van je B2B website. Dit wordt onder andere bepaald door de webserver. Verminder het aantal verwijzingen en optimaliseer je afbeeldingen.

De meerwaarde van optimalisatie van je B2B website voor mobiel verkeer

Bedrijven en consumenten gebruiken steeds meer de mobiele telefoon voor het bestellen van producten. Hierdoor geeft Google de voorkeur aan websites die mobiel goed werken. Zorg er daarom voor dat jouw nieuwe B2B webshop goed weergegeven wordt op mobiele apparaten.

Hulp nodig bij het optimaliseren van je B2B website voor mobiel verkeer?

Bij AddVision begrijpen we dat je het als ondernemer druk genoeg hebt. Wij helpen je daarom graag om ervoor te zorgen dat jouw B2B website helemaal geoptimaliseerd wordt. Wil je een nieuwe B2B website laten maken? Ook dan kan je bij ons terecht. We helpen je met het gehele proces van A tot Z. Zo kan je heerlijk blijven ondernemen en je focussen op de dingen waar je echt mee bezig wilt zijn. Maak nu een afspraak voor een vrijblijvend gesprek!

Neem direct contact op
Vrijblijvend, binnen 24 uur een idee van de kosten.