Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

Nieuw: Highlight extensies in AdWords

30-09-2014


Voor veel bedrijven is Google Adwords één van de belangrijkste manieren om bezoekers op de website of -shop te krijgen. Vroeger was je er met een leuke tekst, wat zoektermen en het instellen van je bod. Tegenwoordig biedt Google ons allerlei extra mogelijkheden. 


Tip: Win met de nieuwe highlight extensies

Eén van de recente uitbreidingen van AdWords zijn de highlight extensies. Hiermee voeg je unieke aspecten van je bedrijf toe aan je advertentieteksten. Bezoekers kunnen bijvoorbeeld meteen zien dat je binnen 24 uur levert en hoe groot je assortiment is.

Hieronder zie je een voorbeeld van een campagne die we voor Epine Camerashop beheren. De advertentie springt er duidelijk uit ten opzichte van de concurrent en dat heeft resultaat!

voorbeeld van advertentie met highlight extensies

Waarom highlight extensies gebruiken? 
Bezoekers in Google zitten volop in hun beslissingsproces. Alles wat kan helpen om snel keuzes te maken wordt hierin betrokken. Met de nieuwe highlight extensies heb je weer een extra mogelijkheid in handen om jezelf te onderscheiden.

Dankzij het tonen van de highlight extensies in de campagne van Epine Camerashop haalden we 141% meer kliks zonder extra kosten per klik!

Als het lukt om meer bezoekers te verleiden op je advertentie te klikken, zorgt dit niet alleen voor meer bezoek. Google houdt namelijk rekening met de kwaliteit van advertenties. Als jouw advertenties meer klikken genereren dan die van je concurrent, dalen de kosten per klik. Mooier kan toch bijna niet?

Aan de slag 
Overtuigd van het belang van de highlight extensies? Dan is het hoog tijd om aan de slag te gaan! Zet je je advertentiecampagne zelf op? In het artikel Extra highlight-tekst weergeven onder uw advertentie lees je hoe het werkt. Voor de highlight extensies geldt in het bijzonder: houd de tekst kort, wees specifiek en gebruik zo min mogelijk hoofdletters.

In de AdWords campagnes die wij voor onze klanten beheren maken we uiteraard gebruik van deze nieuwe kans. Geef jij je campagne of de aanpassing daarvan ook liever uit handen? Neem dan contact met ons opWij zetten onze kennis en ervaring graag voor je in.  

Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina