Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

Remarketing - verhoog uw resultaat

31-05-2012

Herkent u het volgende? U bezoekt een website. Het ziet er allemaal best interessant uit, toch neemt u nog geen contact op. U denkt er nog even over na... Komt u echt nog terug om contact op te nemen? Grote kans dat uw voornemen wegzakt...

De bovenstaande situatie kan zomaar voorkomen als bezoekers uw website bezoeken. Zonde, jullie zouden wat voor elkaar kunnen betekenen, maar zonder contact heb je de kans niet. Gelukkig biedt Google een uitkomst met remarketing.

Wat is remarketing?

Bij remarketing kunt u bezoekers die op uw website zijn geweest advertenties tonen wanneer ze op een andere website zijn. Door hem opnieuw te triggeren met een advertentie is er een kans dat hij zich zijn voornemen herinnert klikt op uw website en alsnog contact opgeneemt. Het bereik met Google remarketing? In Nederland zo'n 90% van de bezoekers!

Het bereik van remarketing

Uiteindelijk bepaalt het aantal bezoekers van uw website het bereik van de campagne. De bezoekers van uw website worden namelijk opgeslagen in een database die we gebruiken om te retargetten. Als we een remarketing code plaatsen op een pagina die elke dag 1000 bezoeker heeft, dan heeft u dus binnen 30 dagen een remarketing database van 30.000 geïnteresseerde.

De ideale doelgroep

In de remarketing tool kan je zelf bepalen welke bezoekers je de advertenties toont. Zo kun je ervoor kiezen om alleen bezoekers een advertentie te tonen die een bepaalde tijd op je website zijn geweest of bepaalde pagina's hebben bekeken. Hiermee kun je een gerichte doelgroep samenstellen die een grote kans heeft om alsnog te contact op te nemen of te bestellen.

Belangrijk voor een succesvolle inzet van remarketing

Om uw remarketing campagne te laten slagen zijn er drie aspecten van essentieel belang. De pagina's waar de code wordt geplaatst moet goed gekozen worden, de uitsluitingen moeten irrelevante bezoekers tegenhouden en de advertenties moeten de bezoekers optimaal aanspreken.

Door onze uitgebreide ervaring met online advertising kunnen wij uw remarketing campagne optimaal opzetten en managen. Uw advertenties zullen worden gedesignd door professionele designers en de campagne zal gemanaged worden door een Google Advertising Professional.

 

Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina