Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

Resultaat gedreven internet marketing

09-01-2014

Internet marketing kent veel voordelen ten opzichte van offline marketing. Eén van de voordelen is dat er heel veel meetbaar is. Hierdoor kun je zien wat je inspanning oplevert en belangrijker nog of je er dichter mee bij je doelstelling komt.

Stap 1: De doelstelling van 2014

De eerste stap is uw doelstelling voor 2014 te kiezen. Belangrijk bij het kiezen van een doelstelling is dat hij lekker uitdagend is, maar wel realistisch. Verder willen we met de doelstelling aan het werk, dus hij moet SMART zijn. In dit artikel gaan we uit van deze doelstelling: “in 2014 gaan wij 25% meer omzet realiseren met onze website”.

Stap 2: Welke interacties leiden tot meer omzet?

Op het internet zijn we continu bezig met interactie. We zien dingen en reageren daarop. Het gevolg is dat er heel wat afgeklikt wordt. Behalve klikken zijn er ook andere vormen van interacties, bijvoorbeeld een bezoeker die een formulier invult of naar aanleiding van uw website belt.

Maak voor uzelf een lijst met interacties die op uw website voorkomen. Voorbeelden:

  • Bezoek
  • Inschrijving nieuwsbrief
  • Contactaanvraag
  • Offerteaanvraag
  • Bestelling
  • Telefonisch contact
  • Winkelbezoek
  • Serviceaanvraag

Stap 3: Hoeveel zijn deze interacties in 2013 waard geweest?

Om aan de slag te gaan met resultaat gedreven internet marketing zoomen we in op die interacties die een bijdrage leveren aan het realiseren van meer omzet. Welke zijn dat en wat is de waarde van elke interactie?

Voorbeeldevan hoe u de waarde van interacties berekent:

Offerteaanvragen:
In 2013 (…) aantal offerteaanvragen ontvangen. De uitgebrachte offertes hadden een slagingspercentage van (…) . De gemiddelde omzet van geslaagde offertes was (…).
Aantal offerteaanvragen x slagingspercentage x gemiddelde omzet = huidige omzet uit website. Huidige omzet uit website / aantal offerteaanvragen = omzetwaarde per offerteaanvraag.

Stap 4: Subdoelen definiëren

Nu u weet hoeveel de verschillende interacties waard zijn, kunt u subdoelen definiëren. Subdoelen helpen om gemakkelijk in actie te komen. Ze laten zien op welke manier u uw doelstelling wilt bereiken. Voorbeelden van subdoelen:

  • 25% meer bezoek
  • 25% meer offerteaanvragen
  • 25% meer contactaanvragen

Vaak zult u meerdere subdoelen nodig hebben om uw doelstelling te bereiken.

Stap 5: Welke middelen wilt u inzetten?

Afhankelijk van uw subdoelen kunnen de middelen gekozen worden. Wanneer u bijvoorbeeld die 25% meer omzet wilt bereiken door puur meer bezoek te genereren, dan kunnen Adwords, SEO en Social Media de juiste middelen zijn. Om meer aanvragen te realiseren kunt u het conversiepercentage verhogen door middel van website optimalisatie.

Kies welke middelen u wilt inzetten. Dit is trouwens bij uitstek een punt dat u ook gewoon bij ons neer kunt leggen. Wij kunnen u aangeven welke mogelijkheden er zijn en samen met u de juiste keuzes maken.

Tot slot

De belangrijkste beslissingen zijn genomen. Nu komt het aan op de uitvoering van het plan. Gelukkig heeft u daar het hele jaar voor. Heel veel succes! En beloofd, wij komen er in ieder geval op terug.

Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina