Krijg jij te weinig aanvragen binnen? Een goede offertepagina kan helpen bij het krijgen van meer aanvragen. Het is vaak het eerste contactpunt met potentiële klanten en kan het verschil maken tussen winnen of verliezen van een opdracht. In deze blog gaan we dieper in op de belangrijkste onderdelen die bijdragen aan het maken van een goede offertepagina.
Er zijn verschillende onderdelen die jouw offertepagina onweerstaanbaar maken. Door juist die onderdelen te optimaliseren of toe te voegen aan je pagina, verhoog je de kans dat jij díe aanvraag wint van je concurrent! Waar zou je dan aan kunnen denken?
Om meer offerteaanvragen via je website te krijgen is het goed om je offertepagina te beginnen met een korte en krachtige samenvatting van de voorgestelde oplossing. Geef daarbij een heldere beschrijving van de producten of diensten die je aanbiedt en benadruk de waarde die je klanten kunt bieden. Maak de samenvatting niet te lang en houd het informatief, zodat je potentiële klanten direct begrijpen wat je te bieden hebt.
Maak in je offertepagina vooral gebruik van de overtuigingsprincipes van Cialdini. Gebruik bijvoorbeeld autoriteit door klantlogo's of keurmerken toe te voegen, daardoor laat je zien dat jij dé expert bent. Of benoem de voordelen van je bedrijf en gebruik sympathie om aardig gevonden te worden. Geef een klein extraatje weg, zoals een gratis adviesgesprek, om in te spelen op wederkerigheid. Of voeg een geruststellende tekst toe aan je call-to-actions om onzekerheid weg te halen, bijvoorbeeld: 'Binnen 24 uur reactie'.
Je offertepagina is meer dan een formaliteit; het is jouw kans om direct te scoren bij potentiële klanten. Zorg dat het ontwerp professioneel oogt én lekker leest. Denk aan een strakke indeling en een duidelijk zichtbaar logo waar niemand omheen kan. Gebruik beelden, grafieken of zelfs een knipoog in je visuals om het verhaal visueel kracht bij te zetten. Zo maak je niet alleen indruk, maar help je jouw bezoeker ook om sneller een beslissing te nemen.
Reviews van klanten is een krachtig middel om het vertrouwen van je potentiële klanten te winnen. Voeg positieve klantreviews toe aan je offertepagina om je geloofwaardigheid te verhogen. Als je klanten vergelijkbare behoeften hebben, benoem dan zeker de resultaten die je voor die klant(en) hebt bereikt door een quote van een van je klanten toe te voegen!
Een offertepagina zonder duidelijke contactgegevens? Dat is als een winkel zonder deur. Zet je telefoonnummer, e-mailadres en webadres dus lekker in het zicht. Geen gedoe, gewoon helder en direct. Geef je bezoeker daarnaast een zetje in de goede richting met een opvallende call-to-action. Bijvoorbeeld: “Vragen? Bel ons even!” of “Neem nu contact met ons op!” Zo maak je het makkelijk om te reageren en vergroot je de kans op actie. Dat is precies wat je wil.
Laat meteen zien wat er gebeurt na het invullen van je offerteformulier. Binnen 24 uur een reactie? Geef dat dan aan. Laat ook weten wat de klant precies krijgt: prijs, planning, opties, en wat er wél of niet bij zit, zo neem je twijfel weg en weet je potentiële klant waar hij aan toe is. Geen verrassingen, alleen duidelijkheid. Dat vergroot de kans dat je meer offerteaanvragen krijgt via je website.
Niet iedere bezoeker zal zich achter de desktop of laptop bevinden. Zorg er daarom voor de je offertepagina ook mobielvriendelijk is. Test of alle teksten en afbeeldingen nog goed uitlijnen als je via je mobiel naar je offertepagina gaat. Houd ook rekening met de knoppen: deze moeten groot genoeg zijn, zodat je potentiële klant erop kan klikken.
Zet internet in voor de groei van je bedrijf! Samen maken we van internet jouw beste verkoper. Stap voor stap. Zodat jij doelgericht kunt werken aan groei.