Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

AddVision sponser van de Roparun

11-01-2012

Team 293 genaamd Steamwork kwam een aantal maanden geleden naar Internetbureau AddVision met de vraag of wij hun deelname aan de Roparun wilden sponsoren. Ze wilden Internetbureau AddVision in hun sponsorloop betrekken om een goede website te laten ontwikkelen. We zijn direct aan de slag gegaan en we hebben een samen met het team een sterk concept ontwikkeld 

Team Steamwork Het team Steamwork is een gemotiveerde selectie uit de medewerkers van Podt Alplain. Ze hebben zichzelf als doel gesteld om minstens 100.000 euro op te halen. Met veel toewijding verzinnen ze leuke initiatieven om zo veel mogelijk geld te verzamelen.

Doel van de website De website moet meerdere doelen vertegenwoordigen. Een deelname aan de Roparun vergt namelijk meer dan alleen geld inzamelen voor het goede doel. De faciliteiten die het mogelijk maken om de Roparun te voltooien moeten ook aanwezig zijn.

Doel 1. Werven van sponsoren in natura
Er zijn vele faciliteiten nodig om de Roparun te voltooien. Denk aan eten en drinken voor de hardlopers, vervoersmiddelen voor de begeleiders en promotie materiaal om sponsoren uit te lichten.

Het ontvangen van deze faciliteiten is een van de doelen die we door middel van de website willen bereiken. Zo is er de mogelijkheid om geld of bijvoorbeeld water te doneren. Zodra de benodigde hoeveelheid van een product is bereikt wordt deze van de checklist geschrapt. Door de gehele lijst af te werken zal Steamwork goed voorbereid aan de start staan.

Doel 2. Werven van sponsoren die geld doneren
Uiteindelijk draait het om het geld dat opgehaald wordt waarmee de betere zorg voor mensen met kanker wordt gerealiseerd. We hebben meerdere ideeën bedacht waarmee het doneren verder wordt gestimuleerd.

Stimuleren donaties van bedrijven Om donaties te stimuleren hebben we in samenwerking met Steamwork een aantal aantrekkelijke pakketten samengesteld voor bedrijven. We maken gebruik van de publiciteit om de Roparun heen om de sponsoren extra in het daglicht te zetten. De mogelijkheden zijn onder andere een vermelding op de website, een vermelding op het spandoek dat over de finish wordt gedragen, uw logo op de T-shirts of een combinatie van deze mogelijkheden. 

Stimuleren van donaties van particulieren Om de particulieren meer aan te spreken hebben we andere stimulansen bedacht. Zo wordt er een loting gehouden waarvan de loten online gekocht kunnen worden en kan je sponsoren per kilometer. Deze mogelijkheden maakt het doneren van geld door particulieren een stuk interactiever. De loper loopt jou kilometer en wellicht wil je wel wat in de loterij.

Betrokkenheid creëren Naast het stimuleren van de donaties stimuleren we ook de betrokkenheid van sponsoren. Deze betrokkenheid willen we creëren door middel van het goed op den hoogte houden van sponsoren. Leuke updates en nieuwsberichten moeten ervoor zorgen dat een sponsor meer het idee heeft dat hij deel uitmaakt van het geheel in plaats van alleen een geldschieter is.

ls een bedrijf of persoon zich ziet als een deelnemende in het team Steamworks, dan is dat kans groot dat ze verder gaan dan alleen doneren. Ze zullen de drive voelen om ook donaties uit hun netwerk te werven. Dit wordt vervolgens vergemakkelijkt door share functionaliteiten in de website.

Steun ook het team Steamwork Ga naar: http://www.team293-steamwork.nl/ en doneer voor zorg aan mensen met kanker.
Door dit artikel te delen helpt u uiteraard ook ernorm mee.

Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina