Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

Telefonische conversies meten met Call tracking

30-05-2018 door Leonard

Lang niet alle conversies worden online gedaan. De offline conversies zijn meestal even belangrijk als online conversies. Denk bijvoorbeeld aan telefonische conversies of winkelbezoek. Wanneer deze conversies niet gemeten worden, tellen ze niet mee. Dat maakt het optimaliseren van (Adwords) campagnes en websites lastiger. 

Telefonische conversies

Afhankelijk van de branche waarin je actief bent, vinden er veel conversies telefonisch plaats. Eenvoudig omdat je klanten niet willen wachten maar direct een afspraak willen maken of een oplossing willen weten. Uit onderzoek van AdCalls blijkt dat bij hun klanten de telefonische conversies 70% van het totaal uitmaken. Wanneer deze niet meetellen kan je eenvoudig verkeerde keuzes maken bij het optimaliseren van campagnes. 

Wat is call tracking?

Met call tracking kan je telefonische conversies meetbaar maken. Wanneer je hier gebruik van maakt krijgt elke bezoeker op je website een uniek telefoonnummer te zien (binnen jouw netnummer). Dit nummer wordt doorgeschakeld naar je huidige nummer. Je merkt hier helemaal niets van. Wanneer een bezoeker dat dynamische telefoonnummer belt wordt dit gemeten en geregistreerd. Kijk maar naar het telefoonnummer op deze website, dit wordt doorgeschakeld naar: 0184 - 424400.

Hoe werkt call tracking?

Wanneer geregistreerd wordt dat een bezoeker een dynamisch telefoonnummer heeft gebeld wordt dat doorgegeven aan Google Analytics. Deze data wordt vervolgens gekoppeld aan de juiste verkeersbron / gebruikte zoekterm. Hierdoor weet je welke marketinginspanningen tot deze conversie geleid hebben. 

Waarom call tracking inzetten?

De belangrijkste reden om call tracking in te zetten, is om meer inzicht te krijgen in welke marketinginspanningen rendement opleveren. Hierdoor kan je bijvoorbeeld extra investeren in converterende zoektermen. Dit levert uiteindelijk meer leads op en je bespaart kosten doordat onrendabele zoektermen uitgesloten kunnen worden. 

Meet jij al telefonische conversies middels call tracking?
Maak een afspraak voor de mogelijkheden.

Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Leonard
Leonard | Online marketeer
Graag zet ik me voor je in om internet voor je bedrijf tot een succes te maken.Neem contact met mij op leonard@addvision.nl
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina