Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

Twitter voor bedrijven

31-08-2011

Twitter voor bedrijven is een ideaal communicatiemiddel om real-time met uw doelgroep te communiceren. Bedrijven kunnen snel en gemakkelijk nieuws en artikelen delen. Hoe u aan de slag kunt gaan met Twitter voor bedrijven leest u in het onderstaande artikel.

Klanten werven?

Twitter voor bedrijven is geen kanaal om direct klanten te werven. Wel is Twitter voor bedrijven ideaal om potentiële klanten en klanten te binden en te boeien. Door regelmatig nieuws over producten en bedrijfsactiviteiten te plaatsen zien uw klanten en potentiële klanten dat uw bedrijf continu bezig is. Door interessante artikelen te delen zien uw volgers dat uw bedrijf over de juiste kennis beschikt om de juiste oplossing voor hun probleem te bieden.

Twitter voor bedrijven

Maak uw Twitter voor bedrijven een succes!

Garantie voor een uitgebreid netwerk vol met geïnteresseerde potentiële klanten is er natuurlijk nooit. Wel zijn er een paar punten waar u zeker bij stil moet staan.

  1. Kwaliteit voor kwantiteit
    Beter 5 Tweets per week die interessant zijn dan 20 waarvan de helft er niet toe doet. Denk bij elke Tweet, zal dit de klant boeien?
  2. Reageer op Tweets
    Door middel van CoTweet en Hootsuite kunt u kijken of, waar en wanneer klanten over u praten. Zoek positieve en negatieve reacties van klanten en reageer hierop. Bij een negatieve reactie is het van belang dat u zo aardig en persoonlijk mogelijk uw excuses aanbiedt, uitleg verleent over de situatie of uw werkwijze en eventueel een oplossing biedt. Een bedankje bij een positieve reactie voldoet.
  3. Ga het gesprek aan
    U kunt door middel van Twitter voor bedrijven uw klanten vragen stellen en om hun mening vragen. Gebruik deze interactie, zodat klanten en potentiële klanten meer betrokken raken met uw bedrijf.
  4. Neem de tijd
    Verwacht niet dat uw Twitter voor bedrijven account binnen 2 maanden een succes is. Een grote groep volgers creëren kost tijd en u moet de volger blijven overtuigen van het nut om u te volgen.
  5. Twitter zonder fouten of afkortingen
    Het  is natuurlijk belangrijk dat uw volgers het Twitter bericht snappen. Check daarom altijd op spelfouten, zorg dat de links in de Tweets werken en gebruik zo min mogelijk afkortingen.
  6. Link door naar uw website
    Heeft u over een nieuwsbericht of artikel getwitterd, zet er dan een link bij naar het oorspronkelijke bericht, zodat volgers het volledige bericht kunnen lezen.

Twitter voor bedrijven

Aan de slag

Als u beslist Twitter voor bedrijven te gaan gebruiken is het handig om de onderstaande stappen te volgen:

  1. Voor u begint moet u uzelf goed afvragen of u over de mankracht beschikt om uw Twitter account "levend" te houden. Als u eenmaal veel volgers heeft moet u uw Twitter gedrag voortzetten, anders zullen ze teleurgesteld zijn.
  2. Vraag uzelf af hoe u Twitter voor bedrijven wilt gaan gebruiken en wat het doel wordt. Kijk naar concurrenten hoe zij Twitter inzetten. Neem goede Twitter eigenschappen over en laat de slechte links liggen. Zo krijgt u het beste kanaal van de branche.
  3. Stel een Twitter team aan die nieuws uit de branche en nieuws uit uw bedrijf verzamelt en publiceert. Dit hoeft natuurlijk geen fulltime bezigheid zijn. Zolang de Twitteraars in uw bedrijf maar goed op de hoogte zijn.
  4. Creëer een Twitter account en zorg ervoor dat deze er levendig en gevuld uitziet voordat u volgers gaat werven.
  5. Vind de volgers. Zorg ervoor dat er bij elk artikel op uw website en in elke nieuwsbrief die u verstuurt een link staat naar uw account. Promoot uw Twitter voor bedrijven account!
  6. Gebruik de bovenstaande tools CoTweet of Hootsuite om goed te volgen wat er op Twitter wordt gezegd en handel hiernaar.
  7. Blijven volhouden! Heb niet te hoge verwachtingen van de eerste maanden. Het is niet waarschijnlijk dat u de eerste maand al 100 volgers hebt.
Inspiratie en optimalisatie tips Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen!
Je kunt nieuwe blogs maandelijks per e-mail ontvangen.

 
 
 
Niet langer geïnteresseerd? Afmelden is eenvoudig en kan elk moment.
 Vacature: Online Marketeer
02-10-2018 Vacature: Online Marketeer
 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
03-09-2018 Binnen 2 jaar zal 30% van de zoekopdrachten via Google Assistant gaan. Word jij dan ook gevonden?
 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
17-07-2018 50% van de B2B zoekopdrachten is via de mobiel (bron: Google)
Aanmelden blogupdatesLaat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Je kunt nieuwe blogs per e-mail ontvangen.

 
 
 
Deel deze pagina