Je vraagt je misschien af waarom jouw bedrijf een (nieuwe) website nodig heeft. Je bent namelijk al ver gekomen zonder website, je oude website kan nog best of je ziet de rompslomp en de kosten van een nieuwe website laten maken niet zo zitten. In deze blog leggen we je uit wat de belangrijkste voordelen zijn van een website laten maken.
Een goed werkende, informatieve website is vandaag de dag van groot belang voor elk bedrijf. Het maakt niet uit of je in de B2C of B2B zit, een eenmanszaak of grote leverancier bent. Een website laten maken is een goed idee. Een website is een portfolio, informatieverstrekker, klantenbinder en marketingtool waarmee je bedrijf op de meest efficiënte manier kan groeien.
Wanneer je een goed vindbare website hebt in bijvoorbeeld Google, geeft dit je de mogelijkheid om veel nieuwe klanten aan te trekken. Potentiële klanten doen tegenwoordig eerst online onderzoek voordat ze naar een bedrijf gaan of contact opnemen. Als je dan niet online aanwezig bent of niet goed vindbaar, wordt je bedrijf overgeslagen.
Je kunt potentiële klanten laten zien welke producten je allemaal in je assortiment hebt door je catalogus op je website te delen. Je kunt ervoor kiezen om je prijzen te tonen of bezoekers de optie te geven om een offerte aan te vragen. Je kunt ook mooi je diensten uitlichten door een overzicht te maken van de projecten die je gedraaid hebt. Dan kunnen mensen vast kennismaken met je bedrijf en weten met wie ze in zee gaan.
Wanneer je een website hebt laten maken, kun je de interactie van je bezoekers meten. Je kunt bijvoorbeeld zien op welke pagina ze binnenkomen, welke pagina's ze bekijken, met welke zoektermen ze op jouw website terecht zijn gekomen en waar ze de website verlaten. Met de data die verzamelt wordt, kun je je website optimaliseren en je klanten een nog betere gebruikerservaring bieden.
Je websitebezoekers laten allemaal data-aanwijzingen achter. Waar ze vandaan komen, hoe oud ze zijn, welk apparaat ze gebruiken, welke zoekmachine en wat hun interesses zijn. Met deze informatie kun je een goed beeld krijgen van je klanten en inzien welke klanten de grootste kans op conversie bieden. Dan kun je in je marketing specifieker richten op potentiële klanten met een hogere kans op conversie.
Je hebt een lokaal bedrijf en verwacht dat mensen je wel vinden. Een website laten maken is dan toch niet nodig? Ongeveer 50% van alle zoekopdrachten in Google komen van mensen die zoeken naar informatie en bedrijven bij hen in de buurt. Ook je lokale klanten vinden je dus online. Als jij een goede website hebt laten maken, met duidelijke informatie en actuele beschikbaarheid van producten of diensten, maak je de stap voor potentiële klanten om langs te komen veel kleiner.
Op je website is alle informatie over je bedrijf altijd beschikbaar. Als mensen je alleen kunnen bellen of mailen tussen 09:00 en 17:00, hebben zij een veel korter tijdsbestek om informatie te vergaren. Door een website te laten maken en hier al vragen te beantwoorden, kun je snel en eenvoudig de informatiebehoefte van bezoekers bevredigen. Dit scheelt jou ook nog eens het beantwoorden van mails of meerdere telefoontjes met dezelfde vraag.
Bij AddVision begrijpen we dat je het als ondernemer druk genoeg hebt. Wil je een nieuwe B2B website laten maken? Dan kan je bij ons terecht. We helpen je met het gehele proces van A tot Z. Zo kan je heerlijk blijven ondernemen en je focussen op de dingen waar je echt mee bezig wilt zijn. Maak nu een afspraak voor een vrijblijvend gesprek!