Blog

Laat je niet verrassen door nieuwe ontwikkelingen! Stilstaan is achteruitgaan. 
Wij houden je op de hoogte en bieden je inspiratie en tips voor meer resultaat.  

Weet wat uw klant zoekt!

05-11-2014

Deel deze blog:


Wat zoeken gebruikers op uw website of webshop? Kunnen ze hun weg vinden? Of verdwalen ze en haken ze af? Er is een eenvoudige manier om daar achter te komen, zodat u uw website of webshop nog beter kunt afstemmen op uw bezoek!  
 

Tip: Bekijk de zoekopdrachten van uw eigen zoekmachine. 
(Laat Google Analytics de meest gebruikte zoektermen maandelijks mailen.) 


Twee weken geleden ging de nieuwe webshop van De Stoffenkraam online. Een webshop die dagelijks duizenden bezoekers bereikt en een grote groep trouwe veelgebruikers heeft. Na de lancering stond iedereen hier op scherp. Zijn we erin geslaagd zowel voor de nieuwe bezoekers als voor de trouwe klanten een goede ervaring te creëren?

Conversieverhoging zoekmachine
Via Facebook stroomden positieve reacties al snel binnen. Check! In Google Analytics bekeken we o.a. het zoektermen overzicht. Daarin volg je het gebruik van de zoekmachine op de webshop zelf. We zagen dat bezoekers de weg nog steeds snel konden vinden. Check! 

Toch kan goed altijd beter. Daarom maakten we de zoekmachine nog gebruiksvriendelijker, o.a. door de zoekresultaten te sorteren op omzet. De conversie van de snelzoekmachine groeide met 124%!

Google Analytics zoektermen overzicht
Het zoektermen overzicht geeft u inzicht in wat gebruikers op uw webshop of website willen vinden. Bekijk de zoekresultaten van belangrijke zoektermen. Sluiten die wat u betreft goed aan op de zoekopdracht? En welke content zoeken gebruikers, maar biedt u nog niet aan? Waardevolle informatie!

Aan de slag
In Google Analytics kunt u instellen dat u regelmatig de meest gebruikte zoektermen gemaild krijgt. Het instellen kost u hooguit vijf minuten! Onderstaand de stappen die u moet doorlopen om de zoekopdrachten te laten mailen:

  1. Log in op uw Analytics account. Ben u de inloggegevens kwijt? Mail dan naar info@addvision.nl.
  2. Navigeer naar het tabblad ‘rapportage’
  3. Klik in de rechterkolom op Gedrag > Zoekopdrachten op site > Zoektermen
  4. Hier ziet u de zoekopdrachten van uw bezoekers. Klik bovenin op ‘E-mail’ en stel de e-mailmelding in.

U ontvangt nu periodiek de ingevoerde zoekopdrachten.

 E-commerce blijft groeien: in 2018 zagen online retailers hun omzet met 18% toenemen! Wanneer stap jij in?
27-03-2019 E-commerce blijft groeien: in 2018 zagen online retailers hun omzet met 18% toenemen! Wanneer stap jij in?
 Websitebezoekers omzetten in leads? IP Marketing maakt het mogelijk!
13-03-2019 Websitebezoekers omzetten in leads? IP Marketing maakt het mogelijk!
 Zo scoor jij beter in Google Maps!
27-02-2019 Zo scoor jij beter in Google Maps!
Deel deze blog: