Eén van de meest spraakmakende ontwikkelingen van de afgelopen tijd: Social Media voor bedrijven. Veel ondernemers lopen met de vraag of ze Social Media voor bedrijven in moeten zetten, hoe ze het in moeten zetten en wat Social Media voor bedrijven toe kan voegen aan het bedrijf.
Praat met je (potentiële) klanten
Een belangrijke reden om actief te zijn op Social Media is om het gesprek aan te gaan. Er wordt namelijk over je bedrijf gepraat op Social Media. Je maakt alleen nog geen deel uit van dit gesprek. Door deel uit te maken van het gesprek kan je misverstanden voorkomen, betere service verlenen, meer vertrouwen wekken en de klantenbinding verhogen.
"Er wordt over je bedrijf gepraat op Social Media. Je maakt alleen nog geen deel uit van het gesprek." |
Middelen om het gesprek aan te gaanZoals je waarschijnlijk wel weet, zijn er verschillende Social Media kanalen. De drie grootste spelers zijn Facebook, Twitter en Google+. Bij het uitstippelen van de Social Media strategie gaan we kijken welke middelen we voor jouw bedrijf in gaan zetten om je doelstellingen te behalen. | ![]() |
De Social Media strategie
De basis voor je activiteiten zal de Social Media strategie zijn die we samen uit gaan stippelen. Het is namelijk erg belangrijk om continu houvast te hebben. Zonder goede strategie zal je je al snel verdwaald voelen in de zeer grote wereld van Social Media. In het Social Media stappenplan behandelen we:
- Je doelgroep en waar deze behoefte aan heeft;
- De doelstellingen die we willen behalen;
- De content die gedeeld zou kunnen worden;
- Verschillende periodieke taken en de planning daarvan;
- Het meetplan inclusief KPI's.
Is Social Media voor bedrijven interessant voor jou?
Op die vraag kunnen we alleen antwoord geven door het gesprek aan te gaan. Graag gaan we een keer om de tafel zitten om de mogelijkheden voor jou te bespreken.