De Stoffenkraam

B2C webshop waarmee we honderden kilometers modestof per jaar verkopen.
En al klant sinds 2002. Daar zijn we als internetbureau best trots op!

Met een B2C webshop kilometers stof verkopen...

In 2002 kregen we een aanvraag van Jurriën van Drunen. Hij was succesvol op verschillende weekmarkten. En wat op de markt kan, moet toch ook op internet kunnen? Het is bijna niet meer voor te stellen, maar in 2002 was de algemene mening dat je stoffen niet via een webshop verkoopt. Stoffen moet je toch eerst voelen? Toch maakten we met elkaar plannen. Nummer 1: uitstekend vindbaar zijn!

Direct resultaat

De eerste webshop was direct een succes. Naast een uitstekende vindbaarheid bleek Marktplaats een mooi kanaal om extra verkeer naar de webshop te trekken. We maakten binnen no-time tonnen omzet. Dat smaakte naar meer, dus met elkaar bouwden we de webshop uit. In 2014 zag de meest recente webshop het levenslicht, met nog steeds uitstekende resultaten. De omzet groeide door de nieuwe webshop met dik 20%. Inmiddels verkopen we via de webshop honderden kilometers stof per jaar.

Tijd voor de volgende stap

Ondanks de goede resultaten van de webshop was het na bijna 6 jaar tijd om met elkaar de volgende stap te zetten met de B2C webshop. Met als belangrijkste doelen: het verhogen van de omzet van de webshop en het efficiënter afhandelen van bestellingen zijn we om de tekentafel gaan zitten.

Efficiënter afhandelen van bestellingen

Het afhandelen van bestellingen bleek een tijdrovend proces. Om een verbeterslag te maken en dit proces efficiënter in te richten wordt er nu gewerkt met QR-codes. Zodra er een bestelling betaald is via de webshop kan er eenvoudig een pakbon worden gegenereerd. De pakbon wordt vervolgens automatisch voorzien van een QR-code die is gekoppeld aan een link met de details rondom de aflevering. Deze kan met 1 druk op de knop ingediend worden bij de transporteur.

Het resultaat?

Het afhandelen van bestellingen scheelt nu maar liefst een minuut per order. Dat lijkt misschien niet veel maar wanneer er duizenden bestellingen verwerkt moeten worden is dit een aanzienlijke besparing.

Koppeling met Climm

Een andere mooie ontwikkeling in de samenwerking met De Stoffenkraam is de aansluiting van de webshop op ons Climm systeem. Er wordt nu gebruik gemaakt van Climm voor verschillende processen zoals: orderbeheer, klantbeheer, facturatie, communicatie (zowel in- als extern) en voorraadbeheer, allemaal met één systeem.

Prestaties van de B2C webshop

De besparing door de afhandeling van bestellingen en de koppeling van de webshop met Climm zijn mooie ontwikkelingen, maar het belangrijkste zijn de prestaties van de webshop. De compleet vernieuwde webshop is op 22 september live gegaan. Sinds de livegang van de B2C webshop zijn er hele mooie resultaten behaald. Zo is het bezoek naar de webshop toegenomen met maar liefst 25%, het conversiepercentage met bijna 18% en de omzet met ruim 23%.

Vindbaarheid

Voor een webshop als die van De Stoffenkraam is goedkoop bezoek cruciaal. We doen dan ook nauwelijks wat met Adwords en zetten vooral in op de 'organische vindbaarheid'. Hiermee trekken we vele tienduizenden bezoekers per maand naar de webshop. Wanneer we datzelfde verkeer zouden willen trekken met Adwords, zouden we minstens tienduizend euro aan Adwords kwijt zijn.

Supersnel zoeken

De webshop is uitgerust met een supersnelle zoekmachine. Begin te tikken en de zoekmachine geeft direct resultaat. De zoekresultaten worden automatisch weergegeven op basis van populariteit. Hierdoor kunnen we bezoekers die weten wat ze zoeken razendsnel van dienst zijn. Het is duidelijk dat dit loont, want meer dan de helft van de omzet komt van bezoekers die de zoekmachine gebruikten. 

E-mailmarketing om het af te maken

"Uw winkelwagen staat nog voor u klaar". Wanneer je als bezoeker je bestelling wel startte, maar niet afronden, kun je zomaar een e-mail in je mailbox krijgen die begint met deze zin. Met deze e-mail kunnen we een substantieel deel van de bezoekers alsnog verleiden om hun bestelling af te ronden. Hetzelfde geldt voor het versturen van e-mails wanneer er nieuwe stoffen binnen zijn. Bezoekers kunnen zelf aangeven in wat voor soort stoffen ze geïnteresseerd zijn en krijgen vervolgens het nieuwe aanbod automatisch in de mailbox.  

Samenwerking

De samenwerking met De Stoffenkraam gaat ver. Het is met elkaar continu zoeken naar nieuwe kansen om verder te groeien. Verder praten over onze rol in dit proces? Bel dan Jurriën van Drunen (ondernemer).

Ook dit soort resultaten behalen met jouw website?

Benieuwd naar het eindresultaat? Bekijk de website van De Stoffenkraam. Wil je na het zien van het resultaat ook de top behalen met jouw website? Neem dan contact met ons op voor meer informatie. Wij gaan graag voor je aan de slag!

 NEEM CONTACT OP
Vrijblijvend, binnen 24 uur een idee van de kosten.

Naam:De Stoffenkraam
Branche:Retail (b2c)
Bedrijfsgrootte:5-20
Klant sinds:2002
Website:www.destoffenkraam.nl

Samen de top bereiken?

Benieuwd welke online mogelijkheden wij zien voor jouw bedrijf? Neem dan contact op voor een vrijblijvende afspraak. Vertel ons wat je doelen en wensen zijn. Wij zullen je verrassen met onze ideeën om van jouw site een succes te maken. 

Neem direct contact op

Altijd vrijblijvend en wij reageren binnen 24 uur!