"Je kan iedereen bellen voor een webshop, maar bij Internetbureau AddVision denken ze verder dan hun opdracht. Er zit visie achter hun acties, ze zijn hands-on en je ziet snel resultaat. "
Johan van Wijngaarden
Eigenaar Betonstaal.nl
Belangrijkste aanbod | Bouwstaalmatten, betonijzer en korven |
Doelgroep | B2B industrie, ZZP'ers, particulieren |
Locatie | Sliedrecht |
Klant sinds | 2017 |
Ingezette diensten | Prijscalculatie, Bouw, Verkoop |
In een branche waar ze van mening zijn dat je betonstaal niet online kunt kopen, bewijst Betonstaal.nl dat het anders kan. Reden genoeg voor de organisatie om zich te onderscheiden en de concurrentie een stap voor te blijven.
De concurrentie een stap voor zijn. Als dat ergens speelt is het wel bij Betonstaal. In de branche is de mening dat je betonstaal niet online kunt kopen. Het gaat om persoonlijk contact en het calculeren is bovendien hartstikke lastig. Betonstaal.nl wilde bewijzen dat het anders kan. En dat is gelukt.
We bouwden een B2B webshop waar je in een paar stappen als bezoeker zelf het benodigde betonstaal kunt definiëren. Direct zie je de prijs. Dat lijkt misschien niet ingewikkeld, maar in de betonstaal sector is dat héél bijzonder. In de meeste gevallen weet je bij het inkopen van betonstaal namelijk niet wat je precies gaat betalen. Je spreekt een bedrag per kilo ijzer af en krijgt aan het eind de rekening gepresenteerd. Samen met Betonstaal.nl bepaalden we een rekenmethodiek waarmee we vooraf de prijs kunnen bepalen.
Leuk om iets innovatiefs neer te zetten, maar dan moet je natuurlijk wel bij de doelgroep in beeld komen. Een paar resultaten:
Naast de vindbaarheid in organische zoekresultaten ondersteunen we Betonstaal.nl ook met Google Ads en E-mailmarketing en zijn we nu aan het kijken hoe we offline marketingmiddelen kunnen inzetten om het groeitempo vast te houden.
De volgende stap was het verwerken van orders. Onze concurrenten moeten veelal nog heel veel handwerk verrichten om een order voor te bereiden voor de productie. Bij ons gaat dat volautomatisch en is de order direct gereed voor productie. Op basis van de ingegeven waarden genereren we namelijk direct een productiefile (bvb) die zo ingelezen kan worden in de machine.
We startten onze samenwerking met een fixed price offerte. Bij het verder uitbreiden van het platform zijn we overgestapt op een lean ontwikkelmethodiek waarmee we samen stap-voor-stap de verbeteringen doorvoeren. We werken op basis van een gezamenlijke backlog en elke week wordt er een nieuwe versie opgeleverd.
Betonstaal.nl groeit gestaag door, met in 2020 meer dan 4800 bestellingen—een stijging van 52% ten opzichte van 2019. We blijven investeren in nieuwe mogelijkheden, meer producten en versterking van online marketing. Door processen te automatiseren, kunnen we met dezelfde bezetting jaarlijks €400.000 extra omzet realiseren. Ons doel: de webshop steeds efficiënter en klantgerichter maken.
Ons doel was om de tijd die nodig is om een offerte te maken minimaal werd gehalveerd. Daarnaast moesten we een forse stap zetten in het verbeteren van de vindbaarheid van..
Van hard schreeuwen naar verleiden; door een nieuwe website heeft Lastechniek Rijnmond maar liefst 400% meer aanvragen...
De bol.com worden van tweedehands dieselequipment? Pool Trading zag dat wel zitten. Daarom hebben we het gas nog verder opengetrokken om..
€ 400.000 extra op jaarbasis voor Betonstaal.nl door processen zoveel mogelijk te automatiseren met een uitgebreide B2B webshop op maat.