Belangrijkste aanbod | Metallische coatings |
Doelgroep | OEM-ers en reparatiebedrijven in scheepvaart en industrie |
Locatie | Dordrecht |
Klant sinds | 2020 |
Ingezette diensten | Website laten maken, Climm, Exact Online koppeling, SEO, SEA |
De afgelopen jaren heeft Zwaan Metaal fors geïnvesteerd in hun machinepark en huisvesting. Hiermee is de weg vrij voor verdere groei in de productie en dus ook omzet. Een belangrijk punt was dat de verkoopafdeling die groei wel aan moet kunnen. Kortom: meer offertes in minder tijd. Ons doel was om de tijd die nodig is om een offerte te maken voor een nieuwe klant minimaal werd gehalveerd. Daarnaast moesten we ook een forse stap zetten in B2B SEO optimalisatie. Geen uitdaging die we uit de weg gaan, dus aan de slag gingen we!
Je herkent het vast wel: een klant belt je op en vraagt om een prijs. Tsja, om dat zo één, twee, drie te vertellen is zo makkelijk nog niet. 'Vertel me wat je precies nodig hebt en ik ga een prijsje voor je maken'. Bij De Zwaan hebben we dit geautomatiseerd. Het vraagstuk van de klant is uniek, maar wat we voor hem kunnen doen, ons product, is gestandaardiseerd. Op de B2B website hoeft de klant maar 8 vragen te beantwoorden. Op basis daarvan stelt de B2B website het benodigde product voor, compleet op maat gecalculeerd op basis van zijn situatie. Wil de klant liever bellen? Geen probleem, vullen we de tool zelf voor hem in :-)
Op basis van de vragen die op de website ingevuld worden is al een complete conceptofferte gemaakt, inclusief het gewenste product. Nieuwe klant? Dan wordt die uit zichzelf aangemaakt. Bij bestaande klanten worden prijsafspraken automatisch toegepast, inclusief eventuele staffelkorting op basis van het aantal. Wat moet de verkoper dan nog doen?! Nou, alléén controleren of hij het met de offerte eens is en op verzenden klikken.
Toen we in gesprek gingen over wat De Zwaan kon metalliseren was het simpele antwoord: 'alles'. Dat is natuurlijk geweldig, maar hoe word je vindbaar op 'alles'? Je zult een stuk specifieker moeten zijn, daarom hebben we het aanbod van De Zwaan beschikbaar gemaakt via verschillende ingangen:
Voor Zwaan Metaal hebben we ons platform gekoppeld met Exact voor productie. Hierin zijn de volgende gegevens gekoppeld:
Tijdens het samenwerken met Zwaan Metaal hebben we een sprintcyclus van vier weken gebruikt. Met regelmatige meet-ups elke twee weken, hielden we de lijnen kort en de focus scherp. Door deze aanpak zorgden we ervoor dat we elke sprint waardevolle updates konden presenteren, gericht B2B SEO optimalisaties en vindbaarheid. Elk resultaat werd stap voor stap opgeleverd, waardoor we flexibel konden inspelen op nieuwe inzichten en klantbehoeften.
Door teksten te optimaliseren op zoekwoorden en een mooie opmaak van de pagina’s, staan we met maar liefst 13 pagina’s die te maken hebben met het aanbod van Zwaan Metaal in de top 5 zoekresultaten. De vindbaarheid is in het afgelopen half jaar met maar liefst 29% gestegen, waardoor het aantal vertoningen met 288% (!) is gestegen. Daarnaast bespaart Zwaan Metaal gemiddeld 83% tijd per offerte. Dat is tijd die besteed kan worden aan meer verkoop!
Zet internet in voor de groei van je bedrijf! Samen maken we van internet jouw beste verkoper. Stap voor stap. Zodat jij doelgericht kunt werken aan groei.
Ons doel was om de tijd die nodig is om een offerte te maken minimaal werd gehalveerd. Daarnaast moesten we een forse stap zetten in het verbeteren van de vindbaarheid van..
Van hard schreeuwen naar verleiden; door een nieuwe website heeft Lastechniek Rijnmond maar liefst 400% meer aanvragen...
De bol.com worden van tweedehands dieselequipment? Pool Trading zag dat wel zitten. Daarom hebben we het gas nog verder opengetrokken om..
€ 400.000 extra op jaarbasis voor Betonstaal.nl door processen zoveel mogelijk te automatiseren met een uitgebreide B2B webshop op maat.