Een complete professionele b2b website laten bouwen?
Lees meer over B2B websites
Stokvis maakt tapes, maar dan wel hele bijzondere. Ze worden ingezet in heel uitlopende markten zoals de luchtvaart, automotive en bouw. Dit doet de organisatie met 15 productiefaciliteiten, 17 verkoopkantoren, 5 cleanrooms en 3 laboratoria.
De b2b website is uitgerust met een multisite. Hiermee is het mogelijk vanuit één beheer meerdere websites te beheren. Zo kunnen de verschillende verkoopkantoren zelf hun website inrichten en onderhouden zonder dat het hoofdkantoor hierbij betrokken is. Automatisch volgens de huisstijl die vastgesteld is vanuit het hoofdkantoor.
Stokvis is wereldwijd actief met lokale vestigingen. De vestigingen hadden de vrijheid om een eigen website te ontwikkelen. Hierdoor kon elke vestiging de lokale markt optimaal triggeren. Gevoel was wel dat het ontbrak aan een gezamenlijke uitstraling, er slecht zicht was op de veiligheid van de websites en elke vestiging zelf het wiel moest uitvinden.
Op basis van een inventarisatie van Stokvis zijn gezamenlijk de benodigde functionaliteiten vastgesteld. Bij het vormgeven van de website is nauw samengewerkt met de afdeling marketing & communicatie van Stokvis. De inrichting is vooral intern uitgevoerd waarbij wij hen ondersteunt hebben.
De verschillende vestigingen kunnen nog steeds de lokale markt optimaal triggeren, maar hoeven zich nu geen zorgen meer te maken over de techniek en de uitstraling. Daarnaast is er een mooie stap gemaakt in het verbeteren van de vindbaarheid!
Je b2b website actueel houden met nieuws is best wel een uitdaging. Hoe vaak gebeurd het dat het laatste nieuws al meer dan een jaar oud is? Bij Stokvis willen we dit ondervangen door de lokale sites eenvoudig gebruik te laten maken van het nieuws dat door het hoofdkantoor gemaakt is. Deze content kan eenvoudig gepusht worden waardoor de verschillende verkoopkantoren eenvoudig mee kunnen liften op de creativiteit van de marketing & communicatieafdeling in Nederland.
Elk verkoopkantoor kan zelf bepalen in welke talen de eigen website beschikbaar moet zijn. Hierdoor heeft bijvoorbeeld de Nederlandse vestiging de b2b website opgezet in het Nederlands, Frans en Engels. Terwijl de collega's in China gekozen hebben voor Mandarijn.
Loopt iemand tegen een vraag aan dan kan er eenvoudig vanuit het hoofdkantoor ondersteuning geboden worden.
Van hard schreeuwen naar verleiden; door een nieuwe website heeft Lastechniek Rijnmond maar liefst 400% meer aanvragen...
€ 400.000 extra op jaarbasis voor Betonstaal.nl door processen zoveel mogelijk te automatiseren met een uitgebreide B2B webshop op maat.
De website voor internationale handel in machines, gekoppeld aan Exact en voorzien van e-mailmarketing automation.
B2C webshop waarmee we honderden kilometers modestof per jaar verkopen. En al klant sinds 2002!